دوره آموزشی آشنایی با امنیت اطلاعات در سیستم های کامپیوتری در واحد تهران شرق

به همت دفتر برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق کارگاه آموزش با عنوان " آشنایی با امنیت اطلاعات در سیستم های کامپیوتری " ویژه کارکنان در سایت کامپیوتری واحد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، فردین افرازه مدیر برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان واحد در گفتگوئی هدف از برگزاری دوره آموزشی را ، آشنایی با امنیت اطلاعات در سیستم های کامپیوتری و انجام تدابیر لازم و استفاده از برخی روش های ساده جهت پیشگیری لازم و اولیه ای در خصوص ایمن سازی محیط کامپیوتری دانست و گفت : امروزه شاهد گسترش حضور کامپیوتر در تمامی ابعاد زندگی خود هستیم . کافی است به اطراف خود نگاهی داشته باشیم تا به صحت گفته فوق بیشتر واقف شویم .

او در ادامه گفت: همزمان با گسترش استفاده از کامپیوترهای شخصی و مطرح شدن شبکه های کامپیوتری و به دنبال آن اینترنت (بزرگترین شبکه جهانی ) ، حیات کامپیوترها و کاربران آنان دستخوش تغییرات اساسی شده است . استفاده کنندگان کامپیوتر به منظور استفاده از دستاوردها و مزایای فن آوری اطلاعات و ارتباطات ، ملزم به رعایت اصولی خاص و اهتمام جدی به تمامی مولفه های تاثیر گذار در تداوم ارائه خدمات در یک سیستم کامپیوتری می باشند . امنیت اطلاعات و ایمن سازی شبکه های کامپیوتری از جمله این مولفه ها بوده که نمی توان آن را مختص یک فرد و یا سازمان در نظر گرفت.

وی در ادامه یادآور شد: تدریس این دوره آموزشی را آقای سعید سلطانعلی عضو هیات علمی گروه کامپیوتر این واحد بر عهده داشتند که به طرح مباحث کاربردی در خصوص امنیت شبکه و شناسائی راههای نفوذ به شبکه های کامپیوتری پرداختند.

200/202

کد خبر: 819785

وب گردی

وب گردی