دیدگاه مشترک ایران و روسیه در مسائل منطقه فرصتی برای حل بحران‌ها

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی روسیه و ایران گفت: روسیه با توجه به مذاکرات سازنده با ایران باید نقش بیشتری در تحولات منطقه ایفا کند.

به گزارش ایسکانیوز ، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل عصر امروز (دوشنبه، ۲ مردادماه) با گنادی اسکلار رئیس گروه دوستی پارلمانی روسیه و ایران در دومای دولتی روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار روابط جمهوری اسلامی ایران با روسیه را روابطی ممتاز خواند و گفت: امروز روابط تهران و مسکو در سایه اراده رهبران دو کشور به خوبی رو به رشد است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل بر همین اساس تصریح کرد: در فضای کنونی رشد روابط مجلس شورای اسلامی، کمیسیون های تخصصی مجلس و به ویژه گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه آمادگی هرگونه همکاری برای کمک به توسعه مناسبات دو کشور در تمامی زمینه ها را دارا است.

وی در ادامه با اشاره به همکاری های اثرگذار و حائز اهمیت ایران و روسیه در پرونده سوریه خاطرنشان کرد: با توجه به دیدگاه های مشترک و نقش اثرگذار جمهوری اسلامی ایران و روسیه در حل مسائل مربوط به منطقه، افزایش همکاری های فیمابین تهران و مسکو در جهت حل سایر بحران ها فرصت مناسبی است که باید از آن بهره برد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در پایان تجربه مذاکرات و توافقات دیپلماتیک خود در مباحث منطقه ای با همتای روسی را مثبت و سازنده خواند و اضافه کرد که روسیه باید در شرایط کنونی نقش بیشتری در تحولات منطقه ایفا کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی روسیه و ایران: قانون محافظت از سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایران و روسیه در مجلس دومای این کشور به تصویب رسید

در ادامه این دیدار گنادی اسکلار رئیس گروه دوستی پارلمانی روسیه و ایران و عضو کمیسیون انرژی در دومای دولتی روسیه با اشاره به آمادگی دولت و مجلس کشورش برای تقویت روابط دو کشور گفت: روسیه از توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف از جمله حوزه انرژی، همکاری های مردمی دو کشور و به ویژه ایجاد مکانیسم مالی مناسب جهت تقویت روابط اقتصادی دو کشور استقبال می کند.

عضو کمیسیون انرژی در دومای دولتی روسیه همچنین از همکاری های کمیسیون های انرژی مجالس دو کشور استقبال کرد.

گنادی اسکلار در رابطه با اعمال تحریم های سنای آمریکا در مورد ایران و روسیه خاطرنشان کرد: نتیجه تحریم های مشترک آمریکا در رابطه با جمهوری اسلامی ایران و مسکو علیرغم خواست و اراده آمریکا، گسترش و بسط همکاری های فیمابین دو کشور ایران و روسیه بوده است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی روسیه و ایران در دومای دولتی روسیه در پایان از تصویب قانون محافظت از سرمایه گذاری های مشترک ایران و روسیه در مجلس دومای این کشور خبر داد.

کد خبر: 819816

وب گردی

وب گردی