استاندار تهران: برخی مدیران به دلیل مسائل مالی و اخلاقی دستگیر یا برکنار شدند

استاندار تهران با بیان اینکه مسایل مالی و اخلاقی خط قرمز ما برای مدیران است، گفت: در این مسیر عده‌ای کنار گذاشته شده و برخی هم دستگیر شدند و عده‌ای به مسیر بازگشتند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم سید حسین هاشمی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان تهران با اشاره به برگزاری انتخابات شکوهمند اردیبهشت ماه در استان تهران اظهار کرد: نحوه برگزاری انتخابات دموکراتیک در ایران در دنیا کم‌نظیر است و مردم آزادانه رأی خود را دارند.

وی با بیان اینکه اجرا شدن سیاستهای دولت یازدهم اولویت ما در دولت دوازدهم است، افزود: تا زمانی که مدیران بر سر کار هستند باید انجام وظایف با قدرت اجرا شود.

استاندار تهران تصریح کرد: سلامت در کار، بصیرت و عزتمندی از اصول مدیریت و منطبق بر آموزه‌های اسلامی تلقی می‌شود که انتظار است همه مدیران و مسئولان به آنها پایبند باشند.

هاشمی با اشاره به کسب رتبه‌های برتر کشور در ارزیابی های انجام شده توسط دستگاههای اجرایی و مدیران استان تهران اعلام کرد که این موفقیتها با وجود محدودیتهایی که در منابع مالی و بودجه داشتیم قابل تحسین است و ما از این مدیران و دستگاهها به نحو شایسته تجلیل می‌کنیم تا همه بدانند فقط به توبیخ فکر نکرده و به موقع از زحمات همکاران خود قدردانی هم می‌کنیم.

استاندار تهران افزود: انسجام میان مدیران دستگاه های اجرایی استان تحسین برانگیز است گرچه در مواردی گلایه هایی از سوی فرمانداران مبنی بر ناهماهنگی برخی مدیران کل با آنها در مورد سفرها و طرح ها وجود دارد اما باید بدانیم که هماهنگی و تعامل با فرمانداران می‌تواند تسهیل گر امور باشد.

هاشمی همچنین تاکید کرد: از ابتدای دولت یازدهم فعالیتهای خود در استان تهران را بر سه محور «تعامل، همکاری و اعتماد» قرار دادیم و از همه مدیران و فرمانداران نیز می‌خواهم در همین راستا همچنان تا زمان تعیین ترکیب دولت دوازدهم و کابینه دوم آقای روحانی به کارشان ادامه دهند.

هاشمی با بیان اینکه مسایل مالی و اخلاقی خط قرمز ما برای مدیران است، گفت: در این مسیر عده‌ای کنار گذاشته شده و برخی هم دستگیر شدند و عده‌ای به مسیر بازگشتند.

وی در ادامه از همه فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی خواست که دنبال اختلاف افکنی و شکایت به دادگاه از یکدیگر نباشند.

به گفته استاندار تهران ، مرجع اصلی و فصل الخطاب رفع اختلافات این چنینی استانداری و در مواردی که مسائل پیچیده باشد، نهاد ریاست جمهوری است.

هاشمی همچنین از مدیران و فرمانداران استان خواست که برنامه‌های خود برای رونق تولید و اشتغال در سال 96 را ارائه کنند.

وی همچنین از دستگاههای استان خواست که مسیر ورود سرمایه گذاران خارجی را تسهیل کنند و بروکراسیهای پیچیده و موانع را از سر راه آنان بردارند و جذب سرمایه‌های خارجی و حتی داخلی (مردم) باعث رونق تولید و اشتغال می‌شود و صرفا با اتکای به بودجه دولتی نمی‌توان کار و شغل ایجاد کرد.

گفتنی است این جلسه به روال جلسات گذشته شورای اداری با قرائت فرازی از وصیت نامه شهید دکتر چمران آغاز شد.

در این جلسه گزارشهایی از اداره کل اقتصاد و دارایی استان تهران در زمینه طرحهای تسریع در جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی همچنین گزارش اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان در زمینه میزان اشتغال و بیکاری و طرح های کارورزی ، مهارت آموزی و تکاپو به منظور اشتغال افراد جویای کار ارائه شد .

در این جلسه همچنین گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست و شرکت توزیع برق تهران بزرگ نیز ارائه شد .

تقدیر از دستگاههای اجرایی برتر استان در سطح ملی در موضوع اقتصاد مقاومتی نیز در پایان این جلسه صورت گرفت؛ بر این اساس، شرکت آب و فاضلاب استان رتبه برتر تصفیه خانه و اصلاح الگوی مصرف آب، اداره جهاد کشاورزی استان نیز در اجرای سامانه نوین آبیاری، رونق تولید و مکانیزاسیون دستگاهها و تجهیز گلخانه‌ها همچنین سازمان صنعت معدن و تجارت استان ، مرکز جذب سرمایه گذاری خارجی ، شرکت برق منطقه‌ای، حوزه امنیتی و انتظامی استانداری تهران، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تهران، سازمان تعاون روستایی، اداره کل استاندارد استان، شرکت آبفار استان، شرکت گاز، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ، شرکت توزیع برق استان موفق به کسب رتبه‌های برتر میان دستگاه ها شدند.

700

کد خبر: 819837

وب گردی

وب گردی