متهم سابقه‌دارسایبری اغفال دختران دستگیر شد/کشف 144 دستگاه تلفن همراه قاچاق

پلیس دراعلام مهم ترین حوادث 24 ساعت گذشته از دستگیری متهم سابقه دار سایبری خبرداد که درشبکه های اجتماعی با شماره ای ناشناس اقدام به تهدید، اخاذی و اغفال دختران می کرد.

به گزارش ایسکانیوز از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوم علی اصغر افتخاری رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به شناسایی و دستگیری عامل مزاحمت و اغفال دختران درفضای مجازی، گفت: با مراجعه فردی از شهروندان بندرعباس مبنی بر مزاحمت و تهدید انتشار تصاویر خصوصی، با توجه به حساسیت پرونده، موضوع به صورت ویژه در دستور کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: برابر اظهارات شاکیه فردی در شبکه‌های اجتماعی با شماره ناشناس اقدام به تهدید وی کرده و مدعی شده که از شاکیه فیلم در اختیار دارد و برای عدم انتشار آنها در فضای مجازی قصد اخاذی را داشته است. همچنین این فرد ناشناس علاوه بر ایجاد مشکل برای شاکیه برای خانواده وی نیز مزاحمت بوجود آورده بود.
سرهنگ افتخاری افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی و شگردهای خاص پلیسی متهم به هویت ب.م شناسایی گردید. با شناسایی به موقع هویت متهم و بررسی سوابق وی مشخص شد وی جز متهمین سابقه‌دار در امر اغفال دختران جوان و تهدید و اخاذی از آنها است.
این مقام انتظامی گفت:با توجه به سابقه‌دار بودن متهم با هماهنگی مقام محترم قضایی و شناسایی مخفیگاه وی در شهر بندرعباس، با رعایت اصل غافلگیری متهم دستگیر و به همراه ادله جرم شامل لپ تاپ، یک عدد گوشی‌ تلفن همراه، تعدادی سیم کارت و حافظه جانبی به پلیس فتا دلالت شد.
وی اضافه کرد: در بازجویی به عمل آمده از متهم ابتدا منکرهرگونه اتهامی نسبت به خود شد اما با روبه رو شدن با مستندات جمع آوری شده به بزه ارتکابی مبنی بر تهدید به انتشار فیلم ‌و تصاویر شخصی شاکیه و اخاذی از وی اعتراف و این گونه بیان داشت حدود یک ماه پیش در یکی از شبکه‌های اجتماعی به قصد ازدواج با شاکیه پرونده آشنا و پس از جلب اعتماد و ابراز علاقه به ایشان، چندین مرحله حضوری ملاقات نمودن. در ادامه شاکیه را به منزل مسکونی خود دعوت کرده و متهم ضمن تهدید شاکیه اقدام به تهیه فیلم و عکس از ایشان می کرد بعد گذشت مدتی شاکیه ارتباط خود را با متهم قطع می‌نماید و متهم برای انتقام جویی اقدام به مزاحمت برای خانواده وی کرد.
سرهنگ افتخاری با اشاره به اینکه ضمن دعوت شاکیه به این پلیس، هدف از این عمل متهم را سوء استفاده از اعتماد وی بیان داشت، گفت: با بررسی فنی ادله کشف شده از متهم مشخص شد تصاویر و فیلم‌های بسیاری از دختران نوجوان و جوان که متهم اقدام به اغفال آنها کرده و اقدام به سوء استفاده از آنها برای اعمال شیطانی خود کرده بود استخراج شد.

کلاهبرداران 3 میلیاردی دستگیر شدند
فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی از دستگیری 9 کلاهبردار حرفه ای با 3 میلیارد و 201 میلیون ریال کلاهبرداری در استان خبر داد.
سردارعلیرضا مظاهری گفت: در پی اعلام 11 فقره شکوائیه مبنی بر اینکه افرادی با ترفند های مختلف از شهروندان کلاهبرداری کرده اند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
این مقام ارشد انتظامی استان افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی و همچنین بررسی اظهارات شاکیان پرونده ، موفق به شناسایی محل اختفای کلاهبرداران شدند.
سردار مظاهری با بیان اینکه متهمان با ترفند هایی از قبیل اعطای وام و فروش لوازم خودرو و منزل اقدام به کلاهبرداری می کردند، تصریح کرد: کلاهبرداران در یک عملیات ضربتی در تور ماموران پلیس آگاهی استان گرفتار شدند.
فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: در این عملیات 9 متهم دستگیر شدند، که در بازجویی از آنها به 11 فقره کلاهبرداری به ارزش 3 میلیارد و 201 میلیون ریال اعتراف کردند و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند

توقیف محموله تصفیه آب های قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم از توقیف محموله یک و نیم میلیارد ریالی تصفیه آب های خارجی قاچاق خبر داد.
سرهنگ عبدالله زاده پاشاکی گفت:مأموران گشت کلانتری12نصیرشهر حین گشت زنی در محورهای اصلی به یک دستگاه خودرو سنگین با یک نفر سرنشین مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
وی افزود:مأموران در بازرسی از خودرو موفق به کشف 80دستگاه تصفیه آب خارجی قاچاق شده و متهم را دستگیر کردند.
پاشاکی تصریح کرد:متهم در بازجویی های پلیسی به جرم خود اعتراف کرد و گفت کالای قاچاق کشف شده را به صورت غیرقانونی بارگیری کرده و قصد انتقال آن به تهران را داشته که با هوشیاری مأموران موفق نشده است.
به گفته وی، کارشناسان ، ارزش ریالی کالای کشف شده را یک میلیارد و680 میلیون ریال ارزیابی کردند.

کشف 144 دستگاه تلفن همراه قاچاق
رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از کشف 144 دستگاه تلفن همراه قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ محمدرضا امیری گفت: به دنبال دریافت اخباری مبنی بر اینکه عده ای از قاچاقچیان سودجو اقدام به خرید یک محموله تلفن همراه از کشور عراق نموده و قصد انتقال آن به استان های مرکزی کشور را دارند، پس از بررسی و صحت و سقم خبر، موضوع در دستور کار کاراگاهان اداره مبازره با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی مسیر تردد و نوع خودروی حامل کالای قاچاق مشخص و پس از رویت خودروی پراید حامل کالای قاچاق که از قبل شناسایی شده بود، متوقف و راننده نیز دستگیر شد.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودروی توقیفی144 تلفن همراه قاچاق به ارزش تقریبی 3 میلیارد ریال کشف شد و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی اعزام شد.

کشف تراکتور قاچاق در غرب استان تهران
فرمانده یگان امداد غرب استان تهران از کشف یک دستگاه تراکتور قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال در عوارضی' تهران -ساوه'خبر داد.

سرگرد شاهین ناصح گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران یگان امداد حین گشت زنی در عوارضی' تهران -ساوه'به یک دستگاه کامیون ایسوزو مشکوک شده و جهت بررسی، خودرو را متوقف کردند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از خودرو توقیفی یک دستگاه تراکتور خارجی قاچاق را کشف کردند، افزود: با توجه به فقدان مدارک گمرکی در این خصوص، متهم بلافاصله دستگیر و جهت بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال داده شد.
وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی تراکتور قاچاق کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شد.

توقیف وانت آریسان با 7 میلیارد کالای قاچاق
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از توقیف یک دستگاه وانت آریسان حامل کالای قاچاق خبر داد و گفت: از این خودرو 345 دستگاه تلفن همراه به ارزش هفت میلیارد ریال کشف شده است.
سردار منوچهر امان اللهی افزود: پلیس آگاهی استان کرمانشاه با اقدامات اطلاعاتی و رصد قاچاقچیان سابقه دار، توانست یک محموله بزرگ تلفن همراه قاچاق را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، در جاده قزانچی توقیف کند.
وی ادامه داد:این محموله از مرزهای غربی کشور بارگیری شده بود و قاچاقچیان قصد داشتند محموله را پس از عبور از محورهای فرعی استان کرمانشاه، در استان های مرکزی کشور به فروش برسانند.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: یک دستگاه وانت آریسان در این زمینه توقیف و در بازرسی از آن 345 دستگاه تلفن همراه هوشمند که به طرز بسیار ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف شد.
700

کد خبر: 819843

وب گردی

وب گردی