دکتر ولایتی: دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن بیشترین تعداد استاد و دانشجو، بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است

رییس هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن حدود 1میلیون و 600هزار دانشجو،حدود 70هزار نفر اساتید تمام وقت و نیمه وقت و 40هزار کارمند بزرگترین دانشگاه حضوری جهان به شمار می رود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ولایتی رییس هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه مجله دانشگاه گفت: ما هیچ دانشگاه حضوری با این وسعت و کثرت دانشجو و استاد در جهان نداریم. دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن حدود 1میلیون و 600هزار دانشجو،حدود 70هزار نفر اساتید تمام وقت و نیمه وقت و 40هزار کارمند بزرگترین دانشگاه حضوری جهان به شمار می رود.
در ادامه دکتر نوریان سرپرست سابق دانشگاه آزاد عنوان کرد: دانشگاه آزاد در دوره های اولیه به ناچار به صورت متمرکز اداره می شد اما هم اکنون تیم هایی مسئول بررسی و ساماندهی ساختارهای پژوهشی و مهندسی دانشگاه شده اند.


وی افزود: هدف اصلی دانشگاه چابک سازی است البته باید توجه داشت که چابک سازی به معنای اخراج و یا کاهش مدیران نبوده بلکه نوعی تبیین در وظایف افراد است.


دکتر جاسبی عضو هیات امنای دانشگاه آزاد در ادامه این برنامه نیز عنوان کرد: یکی دیگر از نکات مورد توجه، اشتغالی است که دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کرده است. ما حدود 80هزار نفر عضو هیات علمی و پرسنل مستقیم و غیر مستقیم داریم که حقوق این افراد توسط دانشگاه پرداخت می شود.


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی حدود 100هزار شغل ایجاد کرده است گفت: در این راستا می توان به 20میلیون فضای آموزشی دانشگاه آزاد اشاره کرد که به دست پیمانکاران و شرکت های خارج از دانشگاه سپرده شد و ایجاد اشتغال کرد.


منادی سپیدان معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته حدود 1323نفر از اساتید دانش آموخته دانشگاه های دولتی جذب دانشگاه آزاد اسلامی شده اند.


او اضافه کرد: در سال جاری نیز بالای 350نفر از اساتید جذب دانشگاه آزاد شده اند که امیدواریم این تعداد در سال های آینده به رقم بالای 5هزار نفر برسد و دانشگاه آزاد موجب افزایش اشتغال زایی بیشتر در کشور شود.

200/202

کد خبر: 819844

وب گردی

وب گردی