محموله مواد غذایی قاچاق آلوده  به ویروس و باکتری کشف شد

سخنگوی اتاق اصناف ایران از کشف محموله مواد خوراکی قاچاق که به ویروس و باکتری مضر آلوده بود خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، مجتبی صفائیان با اشاره به گشت زنی های متعدد کارگروه مشترک اتاق های اصناف و تعزیرات حکومتی در واحدهای صنفی افزود: محموله ای خوراکی شبیه لبنیات و گوشت حیوانی که دچار مشکل شرعی است، کشف و ضبط و معدوم شده است.

وی با اشاره به معدوم سازی این محموله گفت : مصرف آن دچار مشکل شرعی است اما به معنای صفر شدن قاچاق آن نیست ، هر چند اولویت قاچاقچیان منافع شخصی است و سلامت مردم اهمیتی ندارد.
صفائیان ؛ قاچاق را سبب به خطر افتادن منافع ملی دانست و ادامه داد: مسئولین نسبت به مصرف مواد خوراکی قاچاق دائم هشدار می دهند زیرا این مواد علاوه بر مسئله داربودن شرعی از نظر بهداشتی آسیب جدی برای سلامت مردم دارد.
سخنگوی اتاق اصناف ایران با اشاره به تذکر مسئولان بهداشت به واحدهای صنفی در خصوص عرضه نکردن وسایل درمانی قاچاق افزود: این تجهیزات می تواند حاوی ویروس و یا میکروب باشد و سلامت مردم را به خطر بیاندازد.
وی با اشاره به اثر قاچاق در از بین بردن اشتغال و ایجاد بحران اجتماعی در کشور ادامه داد: متاسفانه تا زمانی که برای کالای قاچاق در کشور مصرف کننده وجود داشته باشد ، این اتفاق در حجم های وسیع رخ خواهد داد.

700

کد خبر: 819845

وب گردی

وب گردی