ارتباط دولت با ملت و ملت با دولت باید بر اساس کرامت باشد

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه هر ملتی در عالم حق انتخاب دارد، عنوان کرد: رویکردهای استکباری که در سطح جهان و توسط برخی کشورها از جمله آل‌سعود دنبال می‌شود نشان از حرکت در مسیر خلاف کرامت انسانی است ارتباط دولت با ملت و ملت با دولت باید بر اساس کرامت باشد هیچ پیمانی نمی‌تواند در نظام اسلامی بدون شرط حفظ کرامت انجام شود.

به گزارش ایسکانیوز،حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی صبح امروز در آیین افتتاح برنامه‌های دهه کرامت که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد،با تاکید بر اینکه دهه کرامت نمادی برای این است که معلوم شود در پرتو کریمان می‌توان به کرامت رسید، گفت: در جامعه بشری ایران اسلامی پرچم‌دار کرامت انسان است و اگر امام خمینی(ره) آزادی قدس شریف را مطرح می‌کنند در این راستا است؛ اکنون همه مشکلات ایران با استکبار بر سر این موضوع است که ایران پرچم‌دار کرامت بوده و اعتقاد دارد نباید به مردم بحرین ظلم کرد و باید اجازه داد که مردم فلسطین و یمن خودشان حکومت خود را تعیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه هر ملتی در عالم حق انتخاب دارد، عنوان کرد: رویکردهای استکباری که در سطح جهان و توسط برخی کشورها از جمله آل‌سعود دنبال می‌شود نشان از حرکت در مسیر خلاف کرامت انسانی است ارتباط دولت با ملت و ملت با دولت باید بر اساس کرامت باشد هیچ پیمانی نمی‌تواند در نظام اسلامی بدون شرط حفظ کرامت انجام شود.

اگر کوچکترین قراردادی کرامت را مورد تاثیر قرار داد با اصول در تضاد است چرا که ارتباطات در جامعه اسلامی باید بر اساس حفظ کرامت باشد.

وی از بندگی خداوند متعال به عنوان راهکار اصلی سعادت نام برد و خاطرنشان کرد: عالم‌ترین افراد عبدترین فرد و عبدترین فرد کسی است که اراده خداوند متعال را حاکم بر تمام ذرات‌ هستی بداند، نگاه توحیدی به عالم خلقت نخستین گام برای رسیدن به کرامت است.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه انسان مومن در پرتو عبودیت خداوند می‌تواند سبک زندگی اسلامی را شکل دهد، عنوان کرد: نظام‌سازی در اسلام در پرتو اعتقاد به خداوند و ارتباط اجتماعی، دگرخواهی را شکل می‌دهد، امروزه مدعیان حقوق بشر گوش انسان‌ها را کر کرده‌اند در حالی که دگرخواهی به غیر از در پرتو خداخواهی نیست.

رئیسی ادامه داد: چیزی که از این دهه کرامت در پرتو آموخته‌های کریمان می‌آموزیم این است که اگر دنیا با سبک زندگی اهل بیت(ع) آشنا شود موفقیت و سعادت حتمی می‌شود به همین علت شأن حوزه علمیه قم، مراجع تقلید، دانشگاهیان و همه افرادی که پای سفره اهل بیت(ع) حضور دارند این است که باید کلام اهل بیت(ع) و سبک زندگی کریمانه را ترویج کنند چرا که این سبک زندگی گمشده جهان است.

وی از تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) حجت الاسلام والمسلمین سعیدی و خادمان این بارگاه تقدیر کرد و گفت: امیدواریم امسال در دهه کرامت بتوانیم برنامه‌های مورد نظر را به شیوه مطلوب دنبال کنیم.

900

کد خبر: 819894

وب گردی

وب گردی