برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با آسیب های مصرف مواد صنعتی و شیمیایی در دانشگاه آزاد اسلامی

کارگاه آموزشی آشنایی با آسیب های ناشی از مصرف مواد صنعتی و شیمیایی توسط اداره برنامه ریزی واحد امیدیه و با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان امیدیه در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی امیدیه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این کارگاه آموزشی مرضیه جعفری کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان امیدیه گفت: مصرف مواد مخدر و اعتیاد به آن به عنوان یک مساله اجتماعی سال‌های طولانی است که جهان را درگیر خود ساخته و روز بهروز گسترش بیشتری پیدا می کند؛ به طوری که یکی از چالش‌های بزرگ سده کنونی بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران است.

اوافزود:چیزیکهسال‌هاست مردم و مسوولان را نگران کرده است تغییر الگوهای مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی و رشد بی رویه آندر میان مصرف کنندگان به ویژه نسل جوان است. مواد مخدر صنعتی یا شیمیایی با ترکیبات مضر و کشنده تهدیدی برای سلامت انسان وجامعه به شمار می رود.

ویافزود:سوءمصرف مواد صنعتی اعتیادآور به جهت اینکه عمدتاً قشر جوان جامعه را هدف قرار می‌دهد و دارای چهره پنهان درجامعه است از اهمیت ویژه ای برخوردار است این دسته از داروها به دلیل اینکه اختلال در ادراک و خلق ایجاد می‌کنند، تحت عنوانداروهای روانگردان نیز نامیده می‌شوند. امروزه برخی از این داروها، از جمله آمفتامین‌ها و ترکیبات وابسته به آن، به عنوان مهم‌تریندسته از داروهای صنعتی و شیمیایی مورد سوءمصرف در تمام جهان شناخته شده است.نامگذاری این دسته از داروها روز به روز دچاردگرگونی می‌شود که این به دلیل ماهیت ساختاری این داروها بوده، به طوری که با اندکی تغییر، داروهای جدیدتری با اثرات متفاوت بر سیستم اعصاب مرکزی تولید می‌شود.

200

کد خبر: 819921

وب گردی

وب گردی