رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران: طول عمر ساختمان های تهران 30 است

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت:بر اساس برآوردهای انجام شده طول عمر ساختمان ها در تهران 30 سال است این در حالی است که طول عمر ساختمان ها در جهان بیش از 90 سال است .

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، مهندس حسن قربانخانی رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: در سال 1330 جمعیت ایران حدود 10میلیون نفر بود که منابع آب تجدید پذیر داشتند.جمعیت ایران نسبت به 100سال گذشته بیش از 8 برابر شده جمعیت ایران منابع آبی ایران به حدود یک هشتم رسیده است.
وی ادامه داد:در حال حاضر وضعیت ما در مصرف آب بحرانی است .همان طور که می دانید مصرف عمده آب در بخش کشاورزی است ولی صرفه جویی در آب امری حیاتی و وظیفه همگانی مردم است.
رئیس سازمان مهندسی استان تهران با بیان اینکه در بخش انرژی در وضعیت نامناسبی در کشور به سر می بریم گفت: ما در حال حاضر میانگین مصرف آب کشوربیش از 5 برابر میانگبن جهانی مصرف است در چنین شرایطی وظیفه ما است که انرژی را برای آیندگان حفظ کنیم.
وی اضافه کرد: حدود 40 درصد از انرژی در ساختمان های مسکونی و تجاری استفاده می شود.در مقررات ملی ما بر صرفه جویی در مصرف انرژی و ایمنی و... تاکید شده است اما ممکن است همه هدف گذاری های آن مححق نشده باشد.
وی در ادامه بیان کرد:معمولا ایمنی ساختمان ها برای یک دوره 50 ساله زلزله طراحی می شوند اما بخش تاسیسات مکانیکی از روز اول در مرحله بهره برداری تاانتهابا آن درگیراست. تاسیسات به عنوان قلب ساختمان محسوب می شود است مسلما اگر صحیح کار نکند عملکرد مناسبی نخواهد داشت .

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 90 درصد ساختمان ها را تولید کنندگان ساختمان هامی سازندو به دنبال سود بیشتر هستند اما تاوان آن را افرادی می دهند که میخواهند از این ساختمان بهره برداری کنند.
مهندس قربانخانی افزود:وضعیت ترافیکی و شهری ما نشات گرفته آن است که به قانون توجهی نمی شود در مناطق شهر ما بافت های فرسوده را تخریب می کنند اما ممکن است باز هم بافت فرسوده بسازند.سازمان نظام مهندسی استان تهران بنا دارد بیشتر به بخش ترویج مقررات ملی بها دهد بیش از 400 هزار مهندس عضو سازمان مهندسی هستند همان طور که می دانید در سال اقتصاد مقاومتی -تولید و اشتغال بسیاری در بخش اشتغال دچار مشکل هستند در این زمینه باید برای این افراد اشتغال ایجاد کرد.
وی اضافه کرد: بر اساس براوردهای انجام شده طول عمر ساختمان ها در تهران 30 سال است این در حالی است که طول عمر ساختمان ها در جهان بیش از 90 سال است. به ازای هر سال افزایش عمر بنا ساختمان ثروت هر کشور ذخیره می شود.

رئیس سازمان مهندسی استان تهران افزود: هدف از برگزاری این همایش آن است که به مسئولان و مردم هشدار دهیم که شما حقوقی دارید که رعایت نمی شود علاوه بر جنبه های علمی باز آموزی و آموزشی این همایش باید یاداوری کرد که در نظام مهندسی و شهرداری و... مقررات کلی را رعایت کنیم ، عبور از این قوانین گناهی نابخشودنی است و در این صورت افرادی که از قانون تخطی می کنند باید پاسخگوی اعمال خود چه در این دنیا چه در دنیای دیگر باشند.

402

کد خبر: 819927

وب گردی

وب گردی