دانشگاه های علوم پزشکی بایدمستقل باشند /مردم در حوزه سلامت گرفتاری های زیادی دارند

وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم در حوزه سلامت گرفتاری های زیادی داشته و دارند، گفت: معتقدیم اختیارات دانشگاه‌ها باید بیشتر باشد.

به گزارش ایسکانیوز ، دکتر سیدحسن هاشمی در اجلاس سراسری هیئت امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود، اظهار داشت: نزدیک به ۹هزارمصوبه توسط هیئت‌های امنا تصویب و بیش از ۶۵۰ جلسه تاکنون برگزار شده است.

وی با اشاره به گرفتاری‌های مردم در حوزه سلامت تأکید کرد: حوزه سلامت بسیار مهم است و توسعه و پیشرفت کشور در گرو سلامت مردم است.

وزیر بهداشت با عنوان اینکه در بسیاری از کشورهای توسعه یافته سلامت جزو اولویت‌های نخست است، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در سال ۶۸ قانون هیئت امنا را تصویب کرد و به استقلال نسبی دانشگاه‌ها تن در داد.

وی با اعلام اینکه دانشگاه‌ها در دهه‌های ۲۰، ۳۰ و ۴۰ مستقل بودند و بعد از انقلاب قانون هیئت امنا تصویب شد، ادامه داد: این قانون بسیار خوب است که البته ما چندان خوب از آن استفاده نکردیم، شاید اشکال جدی مجریان قانون باشد که در به کارگیری مؤثر اعضای هیئت امنا موفق نبوده‌اند.

هاشمی افزود: در دولت طی سال‌های متمادی مخالفت‌های بسیاری با این قانون وجود داشت.

وزیر بهداشت گفت: از همه کسانی که به موضوع دانشگاه توجه دارند و به ویژه مجلس که این قانون راتمدید کرده تشکر می‌کنیم و معتقدیم اختیارات دانشگاه‌ها باید بیشتر باشد.

هاشمی با عنوان این مطلب که راه چاره ما برای کنترل هزینه‌های سلامت باید استقلال دانشگاه‌های علوم پزشکی باشد، افزود: باید بودجه سالیانه به بیمارستان‌ها داده شود و همه امور به عهده بیمارستان‌ها باشد و ستاد همه شاخص‌ها را دریافت کند و این می‌تواند باعث بروز خلاقیت‌ها شود.

702

کد خبر: 819929

وب گردی

وب گردی