امکان تعطیلی همه عطاری ها وجود ندارد/90 درصدعطاری ها پروانه کسب  ندارند

مدیر کل نظارت بر فرآورده های طبیعی سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به نداشتن پروانه کسب 90 درصد عطاری ها، گفت: امکان تعطیلی همه عطاری ها وجود ندارد چراکه مردم به فرآورده های طبیعی گرایش دارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، از سازمان غذا و دارو، امیر حسین جمشیدی تاکید کرد: هرچند مطرح می شود که بسیاری از عطاری ها و نه همه آن ها مغایر قانون عمل می کنند، اما واقعا امکان تعطیلی همه آنها وجود ندارد و باید جایگزینی برای آنها معرفی کرد.
وی ادامه داد: وقتی در رسانه ها درباره فرآورده های طبیعی و سنتی ، مطالب سره و ناسره مطرح می شود باید فضایی ایجاد شود که مردم بتوانند به آن مراجعه کنند و مشاوره بگیرند.
مدیر کل نظارت بر فرآورده های طبیعی سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: برای ساماندهی عطاری ها از سال 1360 کمیته وجود داشته اما برغم گذشت سال ها از این موضوع عملا اتفاق قابل توجهی رخ نداده است.
جمشیدی تصریح کرد: باید بپذیریم که صرف بستن عطاری و جریمه کردن آنها بدون انجام کار فرهنگی و معرفی جایگزین مناسب مشکل را حل نمی کند یا دست کم وضعیتی بهتر از وضعیت فعلی ایجاد نخواهد کرد.
وی گفت: برای پیشبرد بهتر سیاست ها در این حوزه باید فضایی قابل نظارت وجود داشته باشد و این در حالی است که عطاری ها برای ما قابل نظارت نیست زیرا مجوز آنها را اصناف صادر می کند و علاوه برآن ، 90 درصد آنها پروانه کسب هم ندارند.
وی اضافه کرد: در حالیکه در داروخانه ها ، متراژ، خصوصیات ظاهری داروخانه و پرسنل و فضای ساخت دارو، کاملا مشخص است اما درباره عطاری ها با مجهولات فراوانی روبرو هستیم .
مدیر کل نظارت بر فرآورده های طبیعی سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: اگر فضایی تعریف شود که از اول تا آخر آن براساس ضوابط این سازمان طراحی شده باشد و صادر کننده مجوز هم خود ما باشیم به راحتی امکان ورود و نظارت بر عطاری ها ایجاد می شود.
جمشیدی افزود: هرچند فرد دارای مدرک داروسازی ، توانایی ارائه همه گونه فرآورده از جمله فرآورده های طبیعی را دارد اما گذراندن دوره های آموزشی ویژه این فرآورده ها به سبب ویژگی های خاص داروهای سنتی و ادبیات ویژه آنها در بهبود خدمت رسانی می تواند بسیار موثر باشد.

702

کد خبر: 819970

وب گردی

وب گردی