حال و هوای قم در سالروز میلاد حضرت معصومه(س)

شهر مقدس قم در سالروز میلاد خجسته و با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) دختر گرامی امام موسی بن جعفر(ع) و خواهر بزرگوار امام رضا(ع) غرق در جشن و نور و سرور شده است.

به گزارش ایسکانیوز، شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) با چراغانی و آذین بندی مساجد، معابر و سردرمنازل و مغازه ها و برپایی آیین های جشن میلاد کریمه اهل بیت(ع) در جای جای قم، حال و هوای ویژه ای به این شهر داده اند.
حرم نورانی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) نیز به طرز باشکوهی آذین بندی شده است و در حال حاضر هزاران تن از شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارات(ع) از سراسر کشور با حضور در کنار مضجع شریف آن حضرت ضمن شرکت در آیین های جشن و سرور، این میلاد خجسته را به یکدیگر تبریک می گویند.
بر اساس این گزارش، عصر روزگذشته آیین نقاره زنی و نیز رونمایی از پرچم جدید آستان مقدس و اهتزاز آن بر فراز گنبد حرم مطهر با حضور خادمان این بارگاه ملکوتی و عاشقان اهل بیت(ع) در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر و نیز آیین استقبال از خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.
به همین مناسبت، آیین های جشن در مسجدها، حسینیه ها، تکیه ها و بقاع متبرک امامزادگان(ع) در سراسر استان قم برگزار شده است و سخنرانان به بیان ویژگی ها و کرامت های آن حضرت پرداختند.
همچنین صبح امروز جشن های دهه کرامت و جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، با حضور تولیت های حرم های عتبات در عراق، قم، مشهد و شیراز، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، مسئولان و زائران در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) آغاز شد.
آیین خطبه خوانی، مولودی خوانی و گلباران مضجع شریف حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه های این آیین بود؛ تولیت های حرم احمدبن موسی(ع)، حرم شاه عبدالعظیم حسنی(ع) و حرم کاظمین(ع)، امامین عسکریین(ع)، حرم اباعبدالله الحسین(ع) و حرم امام رضا(ع)، حضرات آیات سید محمدعلی علوی گرگانی، سید احمد خاتمی، سید محمد جواد علوی بروجردی و مرتضی مقتدایی؛ سید مهدی صادقی استاندار قم، علما، فضلا، اعضای شورای شهر و مسئولان و زائران در این آیین حضور داشتند.
به گزارش ایسنا، دهه کرامت از اول ذی ‌القعده مصادف با سوم مرداد ماه هم زمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می شود و تا 11 ذی ‌القعده مصادف با 13 مرداد ماه جاری، سالروز میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد.

کد خبر: 820005

وب گردی

وب گردی