اظهارات آنتونیا شرکاء درباره عشق و نفرت بین منتقد و سینماگر

یک منتقد سینمایی، معتقد است: همیشه یک رابطه عشق و نفرت میان منتقدان و سینماگران وجود دارد، زیرا فیلمساز تصور می کند که منتقد نظرات مغرضانه ای نسبت به فیلم او دارد اما در عین حال سینماگر خوشحال است که درباره فیلم او نظر داده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد خبری جشن منتقدان، آنتونیا شرکاء منتقد سینمای ایران در آستانه یازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی درباره جایگاه این جشن نزد اهالی سینما گفت: «همیشه یک رابطه عشق و نفرت میان منتقدان و سینماگران وجود دارد، یعنی فیلمساز زمانی بنا به اختلاف نظر بین خود و منتقد و یا تصور اینکه شاید نظرات منتقد مغرضانه بوده، ارتباط خوبی با منتقد برقرار نمی‌کند، اما همان کارگردان در عین حال به نظر منتقد توجه دارد و از انتخاب اثرش توسط منتقد خوشحال می‌شود».

او ادامه داد: «این جشن توسط جریانی مستقل برگزار می‌شود. انتخاب‌ها به دور از توصیه و مصلحت نهادها است. این استقلال، اعتبار نتیجه جشن منتقدان سینما را در مقایسه با سایر جشن‌های دیگر از جمله جشنواره فیلم فجربه همراه دارد. همچنین هیات داوران جشنواره فیلم فجر توسط عوامل سینمایی شکل می‌گیرد، در حالی که این مسأله در جشن منتقدان سینما وجود ندارد».

این مترجم، استاد دانشگاه و عضو سابق شورای مرکزی انجمن منتقدان، در پایان درباره برترین فیلم مدنظرش از بین فیلم‌هایی که امسال به شکل آکادمی برای جشن یازدهم داوری می‎شود، گفت: «به نظر من فیلم «رگ خواب» اثر حمید نعمت‌الله باید مورد توجه قرار گیرد، حال اینکه کدام اثر در نظر آکادمی داوران انجمن برگزیده شود، نمی دانم، اما باید به وجوه برتر این اثر نسبت به سایر آثار پرداخته شود».

یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران اواخر مرداد ماه به دبیری «جعفر گودرزی» برگزار خواهد شد.

501

کد خبر: 820029

وب گردی

وب گردی