بهره برداری از 36 طرح آبرسانی روستائی مازندران

بهره برداری از 36 طرح آبرسانی روستائی مازندران روز سه شنبه همزمان با نخستین روز دهه کرامت با فرمان ویدئو کنفرانسی معاون اول رئیس جمهوری در شهرک صنعتی ' سنگتاب ' شهرستان سیمرغ آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز، مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران در این مراسم گفت که با بهره برداری از این طرح ها آب آشامیدنی بهداشتی 114 روستای استان تامین شده است.
مجید عبداللهی جمعیت این روستاها را بیش از 70 هزار نفر در قالب 21 هزار خانوار اعلام کرد و افزود : برای آبرسانی به این روستاها که در 14 شهرستان استان واقع هستند ، 13 مجتمع آبرسانی با هزینه 540 میلیارد ریال ساخته شده است .
وی توضیح داد : آب مورد نیاز مجتمع های آبرسانی با حفر 16 حلقه چاه و ساماندهی 27 چشمه فراهم شده و برای دسترسی خانوارها به این آب سالم و بهداشتی هم 162 کیلومتر خط انتقال ، 509 کیلومتر شبکه توزیع و 33 ایستگاه پمپاژ ایجاد و 6 دستگاه دیزل ژنراتور به کار گرفته شده است .
عبداللهی ظرفیت مخازن مجتمع های آبرسانی را در مجموع ١١ هزار و 45٠ متر مکعب اعلام کرد.
** اجرای 150 طرح آبرسانی روستائی مازندران در دولت یازدهم
مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی مازندران همچنین عملکرد دولت یازدهم را در بخش آب روستائی تشریح کرد و گفت : در دولت یازدهم 150 طرح با هزینه ای بالغ بر یکهزار و 550 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 46 مجتمع آبرسانی دارای اولویت استان برای تامین آب 198 روستا به بهره برداری رسید ، افزود : برای این طرح ها 720 میلیارد ریال هزینه شده بود.
به گزارش ایرنا، طبق آمارهای رسمی ، طرح های آبرسانی روستائی اجرا شده در دولت تدبیر و امید دستکم 50 درصد بیشتر از دولت قبل بوده است. هم اکنون 432 طرح آبرسانی نیمه تمام در مازندران وجود دارد که برای تکمیل آنها بیش از سه هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

کد خبر: 820034

وب گردی

وب گردی