امروز وظیفه سنگینی در جهت حفظ دانشگاه بعهده مسئولین است

ششمین جلسه کارگروه های تخصصی هیات عالی نظارت منطقه 3 کشور با حضور رئیس و معاون هیات عالی نظارت منطقه 3 کشور، دبیرهیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و سایر اعضاء به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در سالن جلسات این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر احمد شاهورانی رئیس هیات عالی نظارت منطقه 3 کشور در این جلسه ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، گفت: در فرهنگ اسلامی دختران دارای جایگاه و موقعیت ویژه ای هستند بر اساس فرمایشات پیامبر بزرگ اسلام (ص) ازپسران تعبیر به نعمت و دختران تعبیر به رحمت شده است.
وی با بیان اینکه دین اسلام کامل ترین دین است و هیچ دین و آئینی منطقی تر از اسلام وجود ندارد، گفت: دین اسلام، دینی بسیار متعالی است . با توجه به اهمیت مسائل فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی باید به ارزشهای اسلامی و اخلاق اسلامی توجه خاص مبذول شود و از سیاسی کاری اجتناب گردد.
رئیس هیات عالی نظارت منطقه 3 کشور افزود: مسئولین دانشگاه ضمن درک صحیح فرهنگ اسلامی لازم است ، به آن درست عمل کنند و به دانشجویان فرهنگ اصیل اسلامی را انتقال دهند.
وی خاطر نشان کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی سهم بسیار مهمی در رشد علمی و فرهنگی کشور دارد چرا که به عنوان یک دانشگاه جامع و فراگیر در سطح جهان مطرح است و لازم است دانشگاه از سیاسی کاری ها دور باشد.
دکتر علیرضا امیر تیموری دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در ابتدای این جلسه ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر و تبریک انتصاب دکتر رهبر به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی به خاطر این انتصاب مدبرانه باید تبریک گفت و انتصاب دکتر فرهاد رهبر به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را به فال نیک می گیریم و برای ایشان موفقیت روز افزون را در این سمت خواستاریم.
وی با ارائه گزارشی از فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، خاطر نشان کرد : در رتبه بندی جدیدی که در ماه های اخیر سال 2017 که توسط موسسه Web Of Science انجام شد ، دانشگاه آزاد اسلامی رتبه اول در دانشگاه های کل کشور را به خود اختصاص داد ، همچنین در بین دانشگاه کل جهان رتبه 131 را داراست که نسبت به مهر 92 پیشرفت چشمگیری داشت چرا که بر اساس این رتبه بندی در سال 92 رتبه 785 را داشته است که این ارتقای رتبه قابل تقدیر است.
دکتر امیرتیموری به اصلاح آدرس دهی به دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاههای علمی اشاره کرد و تصریح کرد: با این اصلاح بسیاری از تولیدات علمی نافع دانشگاه آزاد اسلامی به سبد این دانشگاه بازگشت و این ارتقاء حاصل ریل گذاری های چند سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی بود که باید به اعضای هیأت علمی ، کارکنان خدوم و تیم های مدیریتی و بطور کل کلیه دست اندرکاران دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت .
در پایان هر یک از اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مسائل مطرح شده ارائه کردند.
لازم به ذکر است دکتر اجمد شاهورانی رئیس هیات عالی نظارت در منطقه 3 دانشگاههای آزاد اسلامی کشور در این دیدار ضمن بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به همراه رئیس و جمعی از مدیران این واحد دانشگاهی با حضور در مزار دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ضمن ادای احترام، با آرمانهای این دو شهید گلگون کفن تجدید میثاق کردند.

203

کد خبر: 820043

وب گردی

وب گردی