شرکتی با کارمندان سایبورگ!

در حال حاضر یک شرکت فناوری واقع در ویسکانسین ایالات متحده همه کارکنان خود را به یک ریزتراشه در دست مجهز کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، سالهاست که مجموعه ای از انسانها به نام "ترا انسان" transhumanدر حوزه‌ای به نام «ترا انسان گرایی»( یا فرا انسان گرایی) (transhumanism) بدن خود را به قطعات الکترونیک و ریز تراشه‌ها مجهز می‌کنند.

ایده انجام این کار به تازگی در حال تبدیل شدن به یک جریان است.

این تراشه سامانه بازشناسی با امواج رادیویی RFID به اندازه یک دانه برنج بوده و به راحتی زیر پوست و بین انگشت شست و انگشت اشاره کاشته می‌شود.

این تراشه که 32M CEO نام دارد با استفاده از فناوری ارتباط حوزه نزدیک یا ان‌اف‌سی (NFC، مخفف near field communication)، کارمندان را قادر می‌سازد که به طور خودکار دربها را باز کنند و وارد کامپیوتر شوند.

سامانه بازشناسی با امواج رادیویی (Radio Frequency Identification) (به اختصار RFID) سامانه شناسایی بی‌سیمی است که قادر به تبادل داده‌ها به‌ وسیله برقراری اطّلاعات بین یک Tag که به یک کالا، شئ، کارت و… متصل شده‌ است و یک بازخوان (Reader) است. سامانه‌های RFID از سیگنال‌های الکترونیکی و الکترومغناطیسی برای خواندن و نوشتن داده‌ها بدون تماس بهره‌گیری می‌کنند. اصولاً به هر سیستمی که قادر به خواندن و تشخیص اطلاعات افراد یا کالاها باشد سیستم شناسایی یا Identification System گفته می‌شود.

محققان قصد دارند تا از فناوری RFID در همه چیز از خرید گرفته، تا باز کردن درها، استفاده از دستگاه‌های کپی، ورود به کامپیوترهای اداره، باز کردن قفل گوشی هوشمند، اشتراک گذاری کارت‌های بانکی، ذخیره سازی اطلاعات پزشکی و سلامت استفاده کنند.

تود وستیبی مدیر عامل شرکت 32M می‌گوید: در نهایت این تکنولوژی می‌تواند به عنوان گذرنامه، حمل و نقل عمومی و تمام فرصت‌های خرید و غیره مورد استفاده قرار گیرد.

تاکنون، 50 نفر از کارمندان این شرکت برای مجهز شدن به این تراشه ثبت‌نام کرده‌اند. آنها طی مراسمی به نام "chip party" که در اوایل ماه اوت برگزار می‌شود به این فناوری تجهیز خواهند شد.

در حالی که این فناوری دارای برخی مزایای برای کسانی است که کیف پول و کارت خود را فراموش کرده‌اند، استفاده از تراشه‌های RFID همچنان نگرانی قابل توجهی را در مورد امنیت و حریم خصوصی در میان افراد ایجاد کرده است. همچنین این تراشه‌ها در مقایسه با جی‌پی‌اس دامنه ردیابی محدودی داشته و تنها در زمانی که به گیرنده بسیار نزدیک باشند قابلیت شناسایی و ردیابی دارند.

یک تیم از محققان موسسه فناوری ماساچوست MIT سال گذشته اعلام کردند که در حال توسعه یک RFIDغیرقابل هک "unhackable" هستند اما این فناوری هنوز به صورت گسترده در دسترس قرار نگرفته است.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 820108

وب گردی

وب گردی