برگزاری کنفرانس یک روزه چگونگی درمان بیماران مبتلا به کانسر دیفرانسیه تیروئید و نقش تیم پزشکی چند تخصصی (MDT)

دکتر عبدالعلی شهراسبی عضو هیات علمی مرکز پزشکی آموزشی درمانی بوعلی و دبیر علمی کنفرانس از برگزاری یک روزه چگونگی درمان بیماران مبتلا به کانسر دیفرانسیه تیروئید و نقش تیم پزشکی چند تخصصی (MDT) در تاریخ 4 مرداد ماه سال جاری در سالن همایش اندیشه بیمارستان بوعلی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر عبدالعلی شهراسبی دبیر علمی کنفرانس با بیان اینکه تقریباً 95 درصد کانسرهای تیروئید به دو نوع پاپیلری و فولیکولر که هردو از سلولهای فولیکولر منشأ گرفته اند طبقه بندی می گردد،گفت : سلولهای این نوع تومورها کاملاً تمایز یافته هستند و رشد آهسته تری نسبت به تومورهای مهاجم بافت تیروئید نظیرآناپلاسیک و مدولری دارند.
دکتر شهراسبی خاطر نشان کرد: هردو نوع این کانسرها بعنوان تومورهای با قابلیت درمان خیلی زیاد تلقی می شوند و به روشهای درمانی جراحی و ید رادیو اکتیو به خوبی پاسخ می دهند، درصد کوچکی از این گروه بیماران متأسفانه دچار متاستاز می شوند که به درمان ید رادیو اکتیو جواب نمی دهند، روشهای درمانی برای این دسته از بیماران بسیار محدود است. در این موارد درمان های سیستمیک شامل کموتراپی و تارگت تراپی نقش مهم و قابل توجه خواهند داشت که می توانند منجر به افزایش طول عمر بیماران شوند.
برگزار کنندگان کنفرانس یک روزه «چگونگی درمان بیماران مبتلا به کانسر دیفرانسیه تیروئید و نقش تیم پزشکی چند تخصصی (MDT) » دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران، انجمن هماتولوژی ومدیکال انکولوژی ایران با همکاری معاونت پژوهشی بیمارستان بوعلی هستند.

203

کد خبر: 820119

وب گردی

وب گردی