برداشت خوشه های طلایی گندم از مزرعه آموزشی- پژوهشی واحد بجنورد

در راستای منابع درآمدی غیر شهریه، برای دومین بار خوشه های طلایی گندم از مزرعه آموزشی، تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برداشت شد.       

به گزارش ایسکانیوز، دکتر وحید جاجرمی عضو هیات علمی تمام وقت گروه کشاورزی واحد بجنورد و مجری طرح کشت گندم گفت: یکی از برنامه های مهم در راستای ایجاد منابع درآمدی غیر شهریه دانشجویی دانشگاه در زمینه کشاورزی در واحد بجنورد افزایش سطح زیر کشت و استفاده از ارقام پرمحصول است.

جاجرمی اظهار کرد: برای دومین بار خوشه های طلایی گندم از مزرعه آموزشی، تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برداشت شد که جهت کشت، رقم میهن انتخاب و از کودهای بیولوژیک در مراحل کاشت و داشت محصول استفاده شده است.

وی افزود: در کلیه مراحل تولید محصول، از ادوات و تجهیزات کشاورزی دانشگاه استفاده شده که بیش از 23000 کیلوگرم محصول از 5 هکتار زمین تولید شد که امیدواریم بتوانیم با توجه به پتانسیل خوب آب و هوایی این منطقه و با تکیه بر فعالیت اساتید و محققان این واحد دانشگاهی در راستای تولید منابع درآمدی غیر از شهریه دانشجویی گام های موثری برداریم.»

عضو هیات علمی واحد بجنورد خاطر نشان کرد: جهت بهبود زمین زراعی و حفظ بقایای گیاهی، عملیات پس از برداشت در حال انجام است.

جاجرمی اظهار کرد: در آبان ماه سال جاری نیز انتقال نهال های گل محمدی تولید این واحد جهت احداث مزرعه گیاهان دارویی انجام خواهد گرفت.

203

کد خبر: 820121

وب گردی

وب گردی