حمایت جان کربی از توافق هسته ای آمریکا و ایران

'جان کربی' سخنگوی سابق وزارت امور خارجه آمریکا گفت که توافق هسته ای تمامی مشکلات خاورمیانه را حل نکرده، اما قطعا حل بسیاری از آنها را آسان نموده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه تلویویزیونی 'سی ان ان'، کربی دریالاسار بازنشسته ارتش آمریکا همچنین گفت: توافق هسته ای با ایران جواب داده و موثر بوده است.
وی که پیش از این سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز بوده است، افزود: اگر ما از این توافق خارج شویم، می دانید که در این توافق ما تنها نیستیم و دیگر بازیگران بین المللی نیز هستند، اما با این کار اعتبار آمریکا با توجه به مذاکراتی که منجر به این توافق شد، ازبین می رود.
کربی در ادامه گفت که شما با این کار خود به تندروها، توجه کنید که این نکته بسیار مهم است، که به واقع خواهان شکست این توافق هستند، اجازه می دهید تا سیاست های تندروانه خود را ادامه دهند، شما با این کار تمامی مهمات (امکانات) را دراختیار آنان قرار می دهید.
سخنگوی سابق وزارت امور خارجه آمریکا افزود: ایران، انتخابات دمکراتی برگزار کرده که میانه روها توانسته اند در آن کرسی های بیشتری (در مجلس) به دست آورند، ایران از لحاظ سیاسی شروع به حرکت در مسیر سالمی کرده است و تاختن به این توافق، راه ایجاد ثبات درازمدت در خاورمیانه نخواهد بود.
کربی در پاسخ به این پرسش که با وجود اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، تاکنون 2 بار توافق هسته ای ایران را باز تایید و به امضا رسانده است، اما همچنان از آن رویگردان بوده و آن را هدف (حمله) قرار داده است، ادعا کرد: در واقع توافق هسته ای جواب داده و عمل می کند و ایران تلاش برای دستیابی به توانایی تسلیحات هسته ای را رها کرده است.
کربی همچنین مدعی شد: این البته بدین معنی نیست که ما چشمان خود را بر روی فعالیت های بی ثبات کننده ایران در منطقه (خاورمیانه) ببندیم. من از تلاش های دولت (ترامپ) که ایران را دربرابر چنین اقدامات بی ثبات کننده ای مسئول می سازد، هم در باره برنامه موشکی ایران و هم حمایت از تروریسم در منطقه، حمایت می کنم.

منبع: ایرنا

801

کد خبر: 820125

وب گردی

وب گردی