ترکان: سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان قابل تفکیک از یکدیگر نیستند

مشاور رییس جمهور گفت: هیچ ضابطه ای نباید جدا از نظام مهندسی برای کنترل ساختمان نوشته شود.

اکبر ترکان، مشاور رییس جمهور در همایش نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری به موفقت چشمگیرسازمان نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی بیشترین نقش را در اجرای مقررات ملی ساختمان ایفا کرده و تاکنون کارهای باارزشی را در این زمینه به ثمر رسانده است.
به گفته او، مقررات ملی ساختمان بعد از انقلاب توسط وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد که تاکنون سازمان نظام مهندسی به خوبی از عهده اجرای آن برآمده است.
ترکان در ادامه بیان کرد: براساس بررسی های انجام شده عمده ساختمان های کشور براساس قواعد درست مهندسی ساخته شده و بازدیدهای انجام شده از ساختمان های سایر استان ها نشانگ قابل قبول بودن سازه ها بوده است.
مشاور عالی رییس جمهور افزود: یکی از مسایلی که در کشور بسیار مطرح شده و معظلاتی را برای کشور به وجود آورده است، بحث هدررفت انرژی است که در مقایسه با کشور ترکیه میزان مصرف انرژی در ایران بسیار بالا است.
او خاطرنشان کرد: تولید ناخالص داخلی در ایران حدود 400 میلیارد دلار است این در حالیست که در کشور ترکیه میزان تولید ناخالص داخلی 5/2 برابر ایران است.
ترکان بیان کرد: در زمینه پی و سازه ساختمان موفقیت های بسیاری را به دست آوردیم و امیدواریم تا در آینده ای نزدیک شاهد اتفاقات و اقدامات مثبتی درخصوص مهندسی مکانیک در ساختمان ها باشیم.
مشاور رییس جمهور با تاکید بر اینکه نظام مهندسی و کنترل ساختمان قابل تفکیک از یکدیگر نیستند، گفت: هیچ ضابطه ای نباید جدا از نظام مهندسی برای کنترل ساختمان نوشته شود.
او با بیان اینکه قانون مادر، قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان است، افزود: هر آیین نامه ای که قرار است برای کنترل ساختمان تصویب شود باید براساس این قانون باشد.

401

کد خبر: 820148

وب گردی

وب گردی