حاج رضایی: سرخابی ها و اصفهانی ها مدعیان قهرمانی هستند

کارشناس فوتبال کشورمان با انتقاد از فدراسیون فوتبال گفت: ما در حالی با تیم های عربستانی بازی می کنیم که در واقع رفت و برگشت میهمان آن ها هستیم.

امیر حاج رضایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایسکانیوز، به بررسی تیم های مدعی در آستانه فصل جدید لیگ برتر و شرایط پرسپولیس برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا پرداخت، که در ادامه مشاهده می کنید.

*در لیگ امسال چه تیم‌هایی را مدعی می‌دانید؟

-فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است، اما با توجه به فعالیت‌های نقل و انتقالاتی سرخابی‌های پایتخت به همراه دوتیم اصفهانی شانس بیشتری برای قهرمانی دارند.

*تراکتورسازی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

-تراکتورسازی متاسفانه با توجه به عدم یارگیری در فصل نقل و انتقالات تحلیل رفته است و گمان نمی‌کنم که بتواند برای قهرمانی رقابت کند؛ هرچند باز هم تاکید می‌کنم فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است؛ اما ممکن است از دل این تیم جوان ستاره های بزرگی به فوتبال کشورمان معرفی شود.

*سرخابی‌های پایتخت را چگونه می‌بینید؟

-پرسپولیس با حفظ اسکلت تیمی و تقویت مناسب نقاط ضعفش تیمی حتی کامل‌تر از دو سال گذشته را در اختیار دارد؛ به هر ترتیب این تیم در دو سال گذشته با دارا بودن مربی باکلاسش یکبار قهرمان و یکبار نیز تنها با تفاضل گل قهرمانی را از دست داده است.

اگر مسائلی مانند همین مشکلات مالی چند روز گذشته در عملکردش تاثیر نگذارد، امسال نیز حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

امیدوارم با توجه به اینکه پرسپولیس نماینده ایران در آسیا نیز می‌باشد هر چه سریعتر این مشکلات مالی که یقینا به این تیم ضربه می‌زند را برطرف کند.

استقلال نیز خردیدهای خوبی داشته است که با توجه به حضور در سه جام در فصل پیش رو به آن نیازمند است. البته مدیریت کردن ستاره‌های زیاد هم کار سادده‌ای نیست و باید دید منصوریان جوان چگونه از پس مهارکردن آن‌ها برمی‌آید؛ درنهایت این تیم با تغییرات زیادی که داشته است نیاز به هماهنگی دارد و تا زمانی که لیگ شروع نشود نمی‌شود در این مورد اظهارنظر کرد. صرفا خردیدهای زیاد نمی‌تواند ضامن نتیجه گرفتن برای یک تیم باشد به خصوص تیم‌های بزرگ و پرطرفدار که همیشه زیر ذره‌بین هستند.

*بدون توجه به مشکلات اخیر تیم پرسپولیس و با تحرکات نقل و انتقالاتی این تیم آیا در آسیا برای این تیم شانسی قائل هستید؟

-تا به اینجا پرسپولیس روند خوبی را پشت سرگذاشته است؛ این تیم تقریبا ترکیب تیم قهرمان فصل گذشته را حفظ کرده، ضمن اینکه در تمام خطوط به خوبی تقویت شده است.

از نظر سخت‌افزازی تیم‌های ماقابل قیاس با کشورهای عربی نیستند، هر چند از نظر نیروی انسانی‌ها بسیار جلوتر از آن‌ها هستیم؛ درست است که آن‌ها با پول‌های فراوانی که خرج می‌کنند بازیکنان بزرگی را جذب می‌کنند، اما به این نکته توجه داشته باشید که بازیکنانی که جذب این تیم‌ها می‌شوند همه ذوق و انرژی خود را در کشورهای معتبر فوتبالی خرج کرده‌اند و نیت آن‌ها از پیوستن به تیم‌های حاشیه خلیج فارس بیشتر اقتصادی است.

در نهایت بنده به سیاست‌های فدراسیون اعتراض دارم، چرا ما باید زیر بار این حکم یک‌طرفه ای‌اف‌سی برویم و در واقع رفت و برگشت میهمان تیم‌های عربستانی باشیم؛ حال که نتوانستیم این حکم یک‌طرفه را عوض کنیم چرا باید در یک کشور عربی با یک تیم عربستانی بازی کنم. در مجموع فکر می‌کنم پرسپولیس اگر دچار حاشیه نشود با وجود برانکو ابوانکووبچ و تیم یکدستش می تواند در آسیا ار سد الاهلی بگذرد.

606

کد خبر: 820181

وب گردی

وب گردی