تعهد30 هزار میلیارد ریالی وام اشتغالزایی کمیته امداد در سال 96

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: که سهم این نهاد حمایتی برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان کشور در سال جاری از منابع مختلف 30 هزار میلیارد ریال است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، پرویز فتاح سه شنبه شب در دیدار با سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت که افزون بر 21 هزار میلیارد ریال از این میزان سهم مصوب در بودجه سال 96 کل کشور برای مددجویان کمیته امداد است.
وی تصریح کرد که 10 هزار میلیارد ریال از این میزان نیز تعهد کمیته امداد (ره) از طریق صندوق کارآفرینی امداد خواهد بود.
فتاح ابراز داشت که سال گذشته نیز افزون بر 14 هزار میلیارد ریال وام اشتغالزایی به بیش از 100هزار نفر از افراد واجد شرایط توسط این نهاد حمایتی پرداخت شد.
وی با اشاره به برخی اقدام های ارزنده کمیته امداد در حوزه های مختلف، گفت: تحقق این اهداف و اقدام ها نتیجه همگرایی، همراهی و اهتمام ویژه دولت و مجلس با این نهاد حمایتی بوده است.
فتاح گفت که تجلی عینی این همگرایی و همراهی افزایش میزان مستمری جامعه هدف کمیته امداد بوده است.
وی یکی از اهداف و راهبردهای کمیته امداد را خروج تدریجی خانوارهای زیرپوشش از چرخه حمایتی در قالب پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، توانمند سازی و خودکفایی آنها دانست و گفت که پرداخت وام های اشتغالزایی در صندوق کارآفرینی امداد به مددجویان بدون سود خواهد بود.
وی با تقدیر از علمای اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان برای جلوگیری از دریافت وام های دارای سود بانکی، گفت که کمیته امداد از این تصمیم استقبال کرده و این مهم را از سال جاری در این استان عملیاتی خواهد کرد.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت که سال گذشته رقمی افزون بر 380 میلیارد ریال وام اشتغالزایی و ضروری به افراد واجد شرایط پرداخت شد.
فرید محبی افزود که این میزان وام به بیش از سه هزار نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
وی ساخت بیش از 6 هزار مسکن برای مددجویان فاقد مسکن در استان را با همراهی دولت یادآور شد و گفت که برای ساخت هر واحد مسکونی مبلغ 180 تا 250 میلیون ریال وام با بهره پایین و 150 میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت خواهد شد.

701

کد خبر: 820199

وب گردی

وب گردی