پیاده روی اربعین بزرگترین مانور قدرت جهان اسلام و مکتب مسلمین است

نماینده ولی فقیه درکردستان با اشاره به اینکه حماسه زیارت اربعین همواره درطول تاریخ مطرح بوده است، گفت: پیاده روی اربعین بزرگترین مانورقدرت جهان اسلام ومکتب مسلمین است.

به گزارش ایسکانیوز آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی امروز سه شنبه در جلسه فعالین ستاد اربعین استان در سنندج ضمن تبریک فرارسیدن ولادت باسعادت حضرت معصومه کبری(س) ودهه کرامت به تشریح ابعاد شخصیتی آن حضرت پرداخت و گفت: این بانوی بزرگ اسلام سرچشمه علم وتقوا و فصایل اخلاقی بودند و در محیطی پرورش یافتند که پدرومادروفرزندان همه به آن فضایل آراسته بودند.

وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه (س) در زبان فقیهان گرانقدرمسلمین به لقب کریمه اهل بیت یاد می شود، عنوان کرد: حضرت معصومه مقامی دارد که در بهشت هم حق شفاعت دارد لذا یکی از وجوه ایشان می تواند موضوع شفاعت باشد که نشان دهنده آن جایگاه والاست.

نماینده ولی فقیه درکردستان با بیان اینکه یکی از فرازهای مهم واقعه عاشورا، اربعین است که عوام و خواص قائل به آن هستند، بیان کرد: اربعین حسینی یکی از سنت های برجسته درمیان مردم، عالمان وبزرگان مسلمین است که بعدازشهادت حصرت امام حسین (ع) موضوعیت پبداکرد .

آیت الله حسینی شاهرودی ادامه داد: اساسا اهمیت اربعین درآن است که اهل بیت امام (ع) ازشام به سوی مدینه مراجعت کردند ویاد نهضت حسینی برای همیشه جاودانه شد.

وی با اشاره به اینکه حماسه زیارت اربعین همواره درطول تاریخ مطرح بوده است، اظهارداشت: اربعین مانوری ازجبهه حق درمقابل باطل است وپیاده روی اربعین بزرگترین مانورقدرت جهان اسلام ومکتب مسلمین است.

وی بیان کرد: راهپیمایی اربعین یک نقطه قوت برای مکتب مسلمانان محسوب می شود که مشخص می شودعشق وارادت به اهل بیت (ع) مختص مردم ایران نیست بلکه درشبه قاره هند وحتی کشورهای آفریقایی واروپایی رونق دارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان یکی ازمزیت های اربعین حسینی برای خود ما است که درایام اربعین ملت ایران دارای شور و شوق خاصی هستند و هرکدام به نحوی یاد وخاطره شهدای کربلا راگرامی می دارند.

آیت الله حسینی شاهرودی به اعزام حجاج به مکه مکرمه هم اشاره کرد وگفت: مراسم حج یک کنگره وهمایش بزرگ امت اسلامی است که نشانه ای ازوحدت وهمبستگی برای مسلمین است که صدای وحدت خودرابه گوش جهانیان برسانند.

کد خبر: 820205

وب گردی

وب گردی