معتادان پس از 6 ماه حضور در کمپ باید به زندان ها معرفی شوند

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: پس از دو دوره 3 ماهه در کمپ های ترک اعتیاد، اگر معتادی موفق به ترک مواد نشد باید زندان معرفی شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، فرید براتی سده در این باره گفت: سازمان بهزیستی به طور کلی محدودیتی برای نگهداری از معتادان در کمپ ها ندارد ضمن اینکه ما کمپ های بسیاری در اختیار داریم که هنوز ظرفیت زیادی را برای حضور افراد معتاد دارند.

وی افزود: سازمان بهزیستی بر اساس قانون و آئین نامه های مربوطه در خصوص کمپ ها اقدام می کند و در واقع معتادان متجاهر پس از فرآیند غربالگری در کمپ ها حاضر و فرآیند درمانی آنها طی می شود.

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان بهزیستی تهران در بخش نگهداری از معتادان متجاهر در کمپ ها محدودیت دارد یا خیر؟، گفت: در شهر تهران همانند سایر استان ها و شهرها مشکلی جهت پذیرش معتادان متجاهر نداریم.

براتی سده با بیان اینکه "هم اکنون همکاری خوبی بین بهزیستی تهران و استانداری در بحث جمع آوری معتادان وجود دارد" گفت: معتادان متجاهر در شهر تهران پس از جمع آوری و روند غربالگری به مراکز سازمان بهزیستی ارجاع و نهایتا نگهداری و درمان می شوند.

وی با اشاره به بازه زمانی در نظر گرفته شده برای حضور معتادان در کمپ ها تصریح کرد: طبق قانون ستاد مبارزه با مواد مخدر و آئین نامه کمپ ها، هر فرد معتاد می تواند در دو بازه زمانی سه ماهه در مراکز سازمان نگهداری شود.

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: در واقع هر فرد معتاد پس از پایان 6 ماه اشاره شده نمی تواند در مرکز پذیرش شود و در این زمینه باید طبق قانون این افراد به سایر مراکز نگهداری (زندان ها) معرفی شوند.

براتی سده تاکید کرد: سازمان بهزیستی بر اساس قانون ستاد مبارزه با مواد مخدر و آئین نامه ها، اقدام به پذیرش و درمان معتادان کرده و بر اساس همین قانون و آئین نامه، معتادان می توانند حد اکثر 6 ماه را در کمپ حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی استان تهران اعتبارات لازم در بخش درمان معتادان متجاهر را از طریق دبیرخانه ستاد دریافت می کند گفت: رقم این اعتبار مشخص است و بهزیستی نیز بر اساس اعتبارات در نظر گرفته شده اقدامات درمانی خود را انجام می دهد.

براتی سده افزود: شهرداری تهران نیز در بحث غربالگری معتادان متجاهر همکاری لازم را با بهزیستی انجام می دهد و هم اکنون یک ساختمان را برای این امر اختصاص داده است.

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه کمپ های سازمان بهزیستی مرکز نگهداری از قاچاقچیان و خرده فروش های مواد مخدر نیستند گفت: هم اکنون سازمان بهزیستی تهران آمادگی پذیرش 3 هزار و 500 معتاد متجاهر پس از فرآیند غربالگری را دارد.

701

کد خبر: 820219

وب گردی

وب گردی