مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی سردشت بسیار جدی است

فرماندار سردشت گفت: مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در این شهرستان بسیار جدی است و پیگیری آن با توجه به وضعیت رکود شهرک صنعتی یکی از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان است.

به گزارش ایسکانیوز، نژاد جهانی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی برگزار شد اظهار داشت: مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در این شهرستان بسیار جدی است و پیگیری آن با توجه به وضعیت رکود شهرک صنعتی یکی از مهم‌ترین مطالبات شهرستان است.

وی افزود: مشکلات موجود دلایل متعددی دارد که برخی به علت مسائل کلان ملی و بین‌المللی اتفاق افتاده و یکسری هم نتیجه قرائت‌های تفسیری و عملکردهای خرد مسئولان است.

فرماندار سردشت اظهار داشت: پاره‌ای از مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی مربوط به سیستم بانکی و پرداخت تسهیلات است که چون اختیارات بانک‌ها در شهرستان محدود است باید در سطح استان پیگیری شود.

وی نحوه ارزش گذاری وثیقه‌ها توسط بانک را از دیگر مشکلات سرمایه‌گذاران خواند و گفت: ارزش وثیقه‌های که قبلاَ سرمایه‌گذاران و صنعتگران گرو گذاشتند اگر بروز شود و با قیمت فعلی محاسبه شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

جهانی افزود: بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات وثیقه‌های مربوط به محل پروژه را قبول نمی‌کنند و این مورد هم نیاز به پیگیری و اصلاح فرا شهرستانی دارد.

فرماندار سردشت با تاکید بر ارتقای دانش و مهارت سرمایه‌گذاران گفت: نبود مهارت کافی و عدم آشنایی سرمایه‌گذاران با ظرفیت‌های قانونی و فنی یکی دیگر موارد چالشی و مسئله ساز است که در رکود واحدهای تولیدی و صنعتی تاثیر داشته است.

وی در رابطه با قوانین و دستورالعمل‌های سرمایه گذاری بیان داشت: اگر قوانین تفسیر بومی شوند و در شرایطی که می‌توان با مدل بومی ارزش افزوده بیشتری ایجاد کرد تا اندازه‌ای با هدف پویایی اقتصاد منطقه تسهیل‌گری شود.

901

کد خبر: 820233

وب گردی

وب گردی