اشغال فلسطین در مرکز تمام بحران های منطقه قرار دارد

معاون نمایندگی دائم ایران در شورای امنیت گفت: اشغال سرزمین های فلسطینی توسط اسرائیل در مرکز همه بحران‌های خاورمیانه قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز ، اسحاق آل حبیب سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک روز سه شنبه مورخ ۳ مرداد ۱۳۹۶ در بحث عمومی شورای امنیت با عنوان «وضعیت خاورمیانه و موضوع فلسطین» برگزار شد شرکت و سخنرانی کرد.

وی تاکید کرد: اشغال سرزمین های فلسطینی توسط اسرائیل در مرکز همه بحران‌های خاورمیانه قرار دارد و هر گونه تلاشی برای تحریف واقعیت است.

آل حبیب بیان داشت: اشغالگری، تجاوزهای مکرر به حقوق فلسطینان و کشورهای دیگر و سیاست های توسعه طلبانه طی چند دهه گذشته ادامه اشته است و بخاطر حمایت های آشکار دولت جدید آمریکا از این رژیم تشدید شده است .

سفیر کشورمان در سازمان ملل گفت: رژیم صهیونیستی که از سال ۱۹۴۸ تاکنون حداقل ۱۴ بار همسایگان خود و دولت های منطقه را مورد تجاوز قرار داده است و همچنان به این رفتار خود و سرکوبی خشونت بار فلسطینیان در سایه حمایت آمریکا ادامه می دهد که بحران اخیر در بیت المقدس و ممانعت از ورود مسلمانان به مسجد الاقصی آخرین نمونه از این اقدامات غیرقانونی این رژیم است.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل قطعنامه های متعدد شورای امنیت و سازمان ملل متحد را نقض کرده است و مدارک و شواهد بسیاری در ارتباط با سیاست های تجاوزکارانه، آپارتاید و جرایم جنگی از آن رژیم در گزارشهای سازمان ملل متحد وجود دارد، تصریح کرد: ادامه شهرک سازیهای غیر قانونی در سرزمین فلسطینیان نقض کنوانسیون چهارم ژنو و نمونه جنایت جنگی است و رویه این رژیم نشان می‌دهد که هیچگاه در پی صلح نبوده و مشارکت در مذاکرات را صرفا با هدف خرید زمان و ادامه سیاست تجاوز و توسعه طلبی دنبال کرده است.

آل حبیب ادامه داد: شورای امنیت در آخرین اقدام خود در این رابطه در تاریخ ۳ دی ماه ۱۳۹۵ قطعنامه ۲۳۳۴ را در مخالفت با شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی تصویب کرد، رژیم اسرائیل بلافاصله ضمن رد این قطعنامه اعلام داشت که شهرک سازی ها را ادامه و توسعه خواهد داد.

معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک در بخشی دیگر در سخنان خود سیاست های ماجراجویانه و تجاوزکارانه آمریکا و از جمله سرازیر کردن سیل «سلاح های زیبا» ی آمریکایی به خاورمیانه را از جمله عوامل مهم بی ثباتی و بحران در منطقه توصیف کرد. آمریکا به بهانه های مختلف همانند وجود سلاح‌های کشتارجمعی به این منطقه‌ها لشکرکشی کرده است، ادعاهایی که هرگز به اثبات نرسید و در مقابل منجر به ایجاد زمینه های افراط گرایی و تقویت گروه‌های تروریستی مانند داعش شد. براستی شورای امنیت چه زمانی می خواهد به مسئولیت خود در قبال حامیان گروههای تروریستی مانند طالبان، القاعده، داعش و گروههای وابسته به آن عمل کند؟

وی افزود: در یمن آمریکا و متحدینش در حال بمباران با بمب های خوشه ای هستند و ضمن محاصره این کشور جنگ زده حتی اجازه ارسال کمک های بشردوستانه را نمی دهند.

آل حبیب در پایان سخنان خود ضمن تبریک آزادی موصل از دست تروریست های داعش به دولت و ملت عراق گفت که این پیروزی روحیه مبارزه ضد تروریستی را نه تنها در عراق که در منطقه خاور میانه تقویت کرد.

کد خبر: 820334

وب گردی

وب گردی