رشد دوبرابری تشخیص سموم/واردات پالم کاهش داشته است

معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی سازمان غذا و دارو با اشاره به مدیریت کلان مقتدر، منسجم و متخصصی که در سازمان غذا و دارو وجود داشته است گفت:در قاطبه امور و شاخص مرتبط با فراوردههای غذایی  مثل کاهش واردات پالم و تشخیص سموم محصولات سلامت‌ محور شاهد اقدامات قابل توجهی بوده ایم.

به گزارش ایسکانیوز، معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه بر پایه مدیریت کلان مقتدر، منسجم و متخصصی که در سازمان غذا و دارو وجود داشته است در 3-4 سال اخیر در قاطبه امور و شاخص مرتبط با فراوردههای غذایی شاهد رشد قابل توجهی بوده ایم.

مهندس سمیره صباح با اشاره به نگرانی هایی که در گذشته نه چندان دور درباره سموم محصولات کشاورزی وجود داشت گفت: سازمان غذا و دارو توان مطلوبی در پایش سموم محصولات دارد بگونه ای که در حال شاهد افزایش دو برابری دقت و سرعت در تشخیص سموم محصولات سلامت‌ محور کشور هستیم.

بر اساس گزارش پایگاه خبری سازمان غذا و دارو، وی همچنین افزود: در راستای ارتقای کیفی مواد غذایی واردات روغن پالم را از 750 به 400 هزار تن در سال جاری کاهش داده ایم.

همچنین کاهش مصرف روغن پالم در کشور با نظارت و پیگیریهای سازمان غذا و دارو و برخورد با تولیدکننده های لبنیات متخلف و معرفی آنها به دستگاه قضایی از مهم ترین اقدامات سازمان غذا و دارو در راستای حفظ ایمنی و سلامت مصرف کنندگان بوده است.

701

کد خبر: 820344

وب گردی

وب گردی