نقوی حسینی: دولت  پاسخ قاطع به اقدامات اخیر آمریکا بدهد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی ها همچنان بر طبل خشونت و دشمنی می کوبند و دستگاه دیپلماسی و دولت باید پاسخ محکم و قاطع به این اقدامات داشته باشند.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص تحریم های اخیر ایالات متحده آمریکا علیه ایران و اقدامات متقابل مجلس شورای اسلامی اظهارداشت : در پی ادامه رفتارهای خصمانه و کینه توزانه آمریکا علیه ملت ایران به ویژه تحریم هایی که روز گذشته در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، مجلس و دولت باید واکنش قطعی در مقابل این فشارها و تحریم ها از خود نشان دهند.

وی افزود: پیش از این مجلس شورای اسلامی، طرح دوفوریتی را در مقابل اقدامات آمریکا به تصویب رسانده و به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ابراز داشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با توجه به تحریم های شب گذشته آمریکا علیه ایران، بررسی طرح دوفوریتی را در دستور کار قرار داده است و روز شنبه جلسه فوق العاده ای برای بررسی این طرح پیش بینی شده است.

وی با بیان این که از تمام دستگاه های ذی ربط و نمایندگان مجلس خواسته شده است تا نظرات خودشان را به کمیسیون امنیت ملی ارجاع کنند تصریح کرد: بخشی از این نظرات جمع آوری شده است و در جلسه شنبه این نظرات و پیشنهادات بررسی می شود.

نقوی حسینی تاکید کرد: طرح دوفوریتی طوری تنظیم می شود که پاسخگوی تمام ابعاد دشمنی آمریکا علیه ملت ایران و از استحکام و قابلیت اجرایی لازم برخوردار باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر این که دولت و دستگاه دیپلماسی باید اقدامات قاطع و اجرایی علیه آمریکا انجام دهد خاطرنشان کرد : آمریکایی ها بنا ندارند که در چارچوب مراودات بین المللی و توافقات بین المللی رفتار کنند؛ آن ها همچنان بر طبل خشونت و دشمنی می کوبند و دستگاه دیپلماسی باید پاسخ محکم و قاطع به این اقدامات داشته باشد.

302

کد خبر: 820352

وب گردی

وب گردی