افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور/وضعیت جوی پایتخت در پایان هفته چگونه است؟

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت جوی کشور طی 3 روز آینده پرداخت.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به وضعیت جوی کشور طی 3 روز آینده گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته به دلیل جریان های مرطوب شمالی، استان های مازندران، گلستان و خراسان شمالی طی 3 روز آینده همراه با بارش پراکنده خواهند بود، بارش ها بیشتر در نواحی مرتفع و کوهستانی متمرکز بوده و احتمال وقوع رعدوبرق نیز در این مناطق وجود دارد.

وی ادامه داد: در محدوده ارتفاعات زاگرس جنوبی طی روزهای پنجشنبه و جمعه احتمال افزایش ابر و رعد و برق در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا دوشنبه هفته آینده در بیشتر مناطق کشور به جز شمال شرق کشور و شرق سواحل خزر دما به صورت نسبی افزایش می یابد.همچنین وزش باد شدید طی 2 روز آینده در مناطق جنوب غربی کشور دور از انتظار نیست و برخی نقاط استان های خوزستان، ایلام و بوشهر با گرد وخاک همراه خواهند بود.

وی اضافه کرد: وزش باد شدید در مناطق شرقی کشور طی 3 روز آینده دور از انتظار نیست، همچنین طی امروز و فردا مناطق غربی خلیج فارس مواج خواهد بود.

وظیفه با اشاره به وضعیت جوی پایتخت طی 3 روز آینده گفت: آسمان تهران طی 3 روز آینده صاف تا کمی ابری خواهد بود همچنین وزش باد در برخی ساعات نیز دور از انتظار نیست.دمای هوا در بیشترین حالت خود به 40 درجه در روز جمعه و در کمترین حالت خود به 27 درجه طی امروز خواهد رسید.

701

کد خبر: 820368

وب گردی

وب گردی