مایلی کهن:اگر مدیران فوتبالی بودند، تاج خدمتکار فدراسیون هم نبود/پولش را کی روش می گیرد، مالیاتش را من می دهم

محمد مایلی کهن سرمربی سالهای نه چندان دور فوتبال ایران معتقد است که غیر فوتبالی ها در فوتبال ایران جای امسال مایلی کهن ها که خاک فوتبال را خورده اند، گرفتند.

محمد مایلی کهن در گفت و گو با ایسکانیوز؛ از ناراحتی قلبی اش بخاطر فوتبال می گوی و اینکه چطور مدیران غیر فوتبالی باعث شدند که فوتبال با مشکلات مالی مواجه شود.

*داستان ممنوع المعامله شدن شما بخاطرحضور 20 روزه در هیات مدیره پرسپولیس چیست؟

-الان اداره مالیات هستم و تا به مشکل من رسیدگی نکنند،از اینجا نمی روم. نوشتند من 20 روز در هیات مدیره بودم، ولی من حتی 20 روز هم در هیات مدیره نبودم. من استعفا ندادم بلکه کناره گیری کردم. در زمان مدیریت آقای علی آبادی در تیم ملی من کناره گیری کردم معنی اش این است که چه شما باشید و چه نباشید من دیگر نیستم .

*پاسخ اداره مالیات به ادعای شما چه بود؟

- من اصلا حالم خوب نیست مدتها است نتوانسته ام نوه هایم را ببینم، قلبم ناراحت است. الان که دارم با شما حرف می زنم یک دستم روی قلبم هست. اداره مالیات باید از من عذرخواهی کند.

*به نظر می رسد که دل پر دردی دارید؟

-آقای کی روش پول می گیرد اداره مالیات من را می‌خواهند! متاسفانه این طور است.آقای کی روش ماهی 2 میلیارد حقوق می‌گیرد، چه نمایش خاصی دارد؟! به جام جهانی رفته، کاپی مشابه آن را بالای سر می‌چرخاند که یک میلیون و دویست هزار دلار پاداش می‌گیرد. آقای تاج اگر مدیر بود که وضعیت تیم ملی این طوری نبود. شما ببینید مهدی رحمتی بخاطر یک عکس گرفتن با یک خانم برایش حاشیه درست می شود ولی آقای کی روش نه؟! چرا اینطور است آیا نباید او به عنوان سرمربی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران قوانین کشور را رعایت کند.

*بیشتر توضیح می دهید؟

-آقای تاج عنوان کرده با 45 میلیارد نمی‌تواند کاری کند شما مدیر هزینه هستید؟ چه طور با این مبلغ نمی‌توان کاری کرد. ببخشید من این حرف ‌را می‌زنم اگر بحث حضور مدیران ورزشی بود شما الان حتی نمی‌بایست خدمتکار فدارسیون هم می‌شدید چون هیچ پشتوانه ورزشی ندارید همین طورهم در مورد آقای ساکت. آقای ساکت برای این در فدراسیون است که مشکلات مالی برایش به وجود آمده . کسانی که در فدراسیون کار می‌کنند باید مثل تمام دنیا بدانند چطور می‌شود از فوتبال پول ساخت ودرآمدزایی کرد، ولی متاسفانه آقایان اصلا از فوتبال سر در نمی‌آورند.آقای تاج از فوتبال چیزی نمی‌داند!

*نظر شما در مورد حذف تیم ملی امید چیست؟

-شما نگاه کنید، تیم ملی امید اوت شد. همه امیرحسین پیروانی سیبل کردند در صورتی که آقای کی روش مدیر تیم‌های ملی است و برای این سمت هم به او پول می‌دهند، اما الان کجاست؟ رفته گل بچیند! من مصاحبه کردم گفتم الان از دوران قاجار بدتر شده ولی منتشر نشد. شما من بگویید افشین پیروانی کجاست؟ نکونام، نمازی، علی کریمی و ولی‌زاده کجا هستند؟ چرا آقای معتمدکیا که مدیر رسانه‌ تیم ملی بود برکنار شده و به جای آن مدیر رسانه پرتغالی روی کار آمد. اگر آقایان حرف نزنند به نوعی به کشور خیانت کردند، مگر خاک مرده روی فوتبال ما پاشیدند.

* در صحبت‌هایتان به مشکل قلبی اشاره کردید به همین دلیل امسال هدایت تیم را بر عهده نگرفتید؟

- من به خاطر این فوتبال سلامتی خودم و اطرافیانم را به خطر انداختم. فصل گذشته اگر من جلوی تماشاچیان را نمی‌گرفتم که به داور و حریف توهین نکنند به جای آن دو مساوی آخر پیروز میدان می‌شدیم و تیم صعود می‌کرد. من 63 سالم است. از همه بهتر بلدم که چه کار بکنم. اما این طور بار آمده‌ام که اجازه ندهم رفتار غیر ورزشی در فوتبال باشد.

* پیش از این هم در گفتگویی تلویزیونی از آقای تاج انتقاد کرده بودید؟

- بعد از آن مصاحبه تلویزیونی آقای تاج عنوان کرده بود ؛من جلوی گستاخی‌ها را می‌گیرم. من گستاخ نیستم، شما گستاخ هستید.اگر می‌خواهید مایلی کهن حرفی نزند باید او را سر به نیست کنید چون من از کسی نمی‌ترسم. شما آمدید و امثال من را که در این فوتبال خاک خورده‌ایم گرفتید. من قبل از انقلاب خانه داشتم، پس کسی نمی‌تواند بگوید از کجا پول آورده‌ام. ولی وقتی سر مربی تیم ملی شدم همه گفتند مایلی کهن اطلاعاتی بوده! سپاهی بوده! اما من کارمند سازمان تربیت بدنی از سال 56 بودم، یعنی قبل از انقلاب. من در آن زمان لیسانس تربیت بدنی بودم و از 12/08/58 هم به استخدام سازمان تربیت بدنی در آمده‌ام. اما این آقا با ارتباطاتی که داشته مدیر کارخانه سپاهان بوده و حالا به عنوان مدیر فدراسیون انتخاب شده. آقای ساکت عنوان کرده من 10 سال رئیس هیات مدیره بودم. در جواب او باید بگویم تحصیلات ورزشی و یا حضور قهرمانی کجا بود؟

* می‌توانید بیشتر برای ما توضیح دهید؟

- من 14 سال سابقه حضور در پرسپولیس را دارم و خدا را شکر این مساله به قبل از انقلاب بر می‌گردد و هیچ پارتی در آن زمان برای من وجود نداشت. من سال 54 به پرسپولیس آمدم، یعنی سه سال قبل از انقلاب ولی حالا وقتی راجع به تیم ملی فوتبال یا پرسپولیس نظر می‌دهم به تریج قبای آقایان بر می‌خورد. شما این مصاحبه را بزنید واو به واو آن را منتشر کنید. من مسوولیت آن را بر عهده می‌گیرم.

خبرنگار: شقایق آسیایی

کد خبر: 820385

وب گردی

وب گردی