دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسزایی در توسعه‌ی آموزش عالی در سطح شهرستان داشته است

امام‌جمعه‌ی سبزوار با تقدیر از فعالیت‌های علمی مجموعه‌ی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار گفت: این دانشگاه، تلاش زیادی در جهت تربیت نیروی متخصص و توسعه‌ی آموزش عالی در سطح شهرستان و منطقه داشته است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام مقیسه با اشاره به توسعه‌ی دانشگاه‌ها در سه دهه‌ی اخیر گفت: یکی از هزاران نعمتی که از انقلاب شکوهمند اسلامی نصبیب‌مان گشته، گسترش و توسعه‌ی دانشگاه‌ها و آموزش عالی در سطح کشور است.

وی با تبریک فرارسیدن دهه‌ی کرامت و ولادت حضرت معصومه(س) به جایگاه ارزشمند کسب علم و معرفت در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن در چنین جایگاهی و ارائه‌ی خدمت با طالبان علم و دانش، توفیقی است که نصیب استادان عزیز دانشگاه قرار گرفته است که امیدواریم قدر این فرصت مغتنم را به نحو شایسته بدانند.

امام‌جمعه‌ی سبزوار با بیان اینکه درک جایگاه واقعی استاد و معلم از منظر انسانی، غیرممکن است گفت: تقدیر از مقام شامخ استاد و معلم، تنها از عهده‌ی خالق آن برمی‌آید.

حجت‌السلام مقیسه با بیان اینکه توسعه‌ی آموزش عالی در سطح کشور در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی، وضعیت مطلوبی نداشت و علاقه‌مندان برای تحصیل علم و دانش بایستی متحمل سختی‌های زیادی می‌شدند گفت: خوشبختانه پس از انقلاب، شاهد گسترش آموزش عالی در اقصی نقاط کشور پهناورمان هستیم، به‌طوری که اکثر شهرهای ایران دارای دانشگاه با نیروهای بومی و دانشجویان بومی است و در هر روستایی نیز، قشر دانشجو حضوری پُررنگ و متمایز دارد.

203

کد خبر: 820405

وب گردی

وب گردی