وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان بوشهر سفر می‌کند

برای آغاز عملیات اجرایی چند طرح بزرگ پتروشیمی در استان بوشهر با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد ریال، وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز وارد استان بوشهر می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، سید حسین حسینی محمدی رئیس صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ظهر امروز در نشست با خبرنگاران از سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان بوشهر خبرداد و اظهار داشت: در این سفر که عصر امروز انجام می‌‌شود عملیات اجرایی چندین طرح بزرگ پتروشیمی در استان بوشهر با سرمایه‌گذاری نزدیک به 50 هزار میلیارد ریال در منطقه ویژه شمال استان بوشهر و دشتستان آغاز می‌شود.

سید حسین حسینی محمدی با بیان اینکه در سفر محمدرضا نعمت‌زاده به دیلم منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر افتتاح می‌شود افزود: این منطقه ویژه در شهرستان دیلم به مساحت 3 هزار و 900 هکتار به بهره‌برداری می‌رسد و پس از آن واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌ها آغاز می‌شود.

وی از اجرای چند طرح پتروشیمی در منطقه ویژه شمال استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به منطقه ویژه شمال استان بوشهر چندین طرح بزرگ پتروشیمی در این منطقه ویژه اقتصادی با سرمایه‌گذاری بیش از 47 هزار میلیارد ریال آغاز شود که برای 950 نفر اشتغال‌‌زایی می‌کند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه مجموعه این طرح‌های پتروشیمی برای تولید پلیمرهای پروپیلن، پلی اتیلن، اتیلن، پروپیلن و نفتای سبک ساخته می‌شود تصریح کرد: اجرای این پروژه‌‌ها سبب توسعه متوازن منطقه‌ای و ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر در شمال استان بوشهر می‌شود.

حسینی محمدی از اجری پروژه پترشیمی دشتستان خبرداد و تصریح کرد: در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان بوشهر عملیات اجرایی پتروشیمی دشتستان با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 400 میلیارد ریال آغاز می شود. این طرح بزرگ پتروشیمی برای تولید پلی استال است که برای 150 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

901

کد خبر: 820407

وب گردی

وب گردی