روزمرگی در ستادهای نماز جمعه یک معضل بزرگ است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه روزمرگی در ستادهای نماز جمعه یک معضل بزرگ است گفت: در برگزاری نماز جمعه عده‌ای مسئول انتظامات، تدارکات و مفروش کردن فضا هستند و ستادهای نماز جمعه تبدیل به مراکز تامین محل فیزیکی نماز شده، در حالی که این امر با فرمایش مقام رهبری سازگار نیست زیرا قرارگاه محلی است که امکانات مقابله با دشمن و دفاع از حریم نظام صورت می‌گیرد تا در عملیات دفاعی و ابتکاری استفاده شود.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در همایش تجلیل از مدیران همراه و خادمان نهاد نماز جمعه خراسان رضوی اظهار داشت: معاونت اماکن آستان قدس در فضاسازی نماز جمعه و اداره تبلیغات در اجرای مراسمات همکاری زیاد دارند، همچنین مکان برگزاری نماز جمعه تاکنون زیر سقف‌ها بوده تا مصونیت از گرما و سرما وجود داشته باشد اما با توجه به توسعه قابل توجه جمعیت فضای نماز جمعه باید گسترش پیدا کند زیرا فضای فعلی جوابگوی نماز جمعه با صلابت مشهد نیست.

نماینده ولی فقیه استان خراسان رضوی تصریح کرد: امیدواریم پوشش صحن جامع سریع‌تر آماده شود تا دغدغه حضور نمازگزاران در گرما و سرما برطرف شود، همچنین نماز جمعه در احیا و توسعه ارزش‌های انقلاب و در حفظ نظام در فراز و نشیب‌ها اثرات و برکات فوق‌العاده‌ای دارد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با نماز جمعه خاطرنشان کرد: ستادهای نماز جمعه قرارگاه‌های فرهنگی هر استان هستند و همه افرادی که در ستاد نماز جمعه خدمت می‌کنند کارگزاران این قرارگاه هستند و باید در حوزه فکر و عقیده، دلدادگی خاص به مقام ولایت داشته باشند، همچنین اصرار و تعجیل در مسائل فرهنگی نیز باید وجود داشته باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه روزمرگی در ستادهای نماز جمعه یک معضل بزرگ است افزود: در برگزاری نماز جمعه عده‌ای مسئول انتظامات، تدارکات و مفروش کردن فضا هستند و ستادهای نماز جمعه تبدیل به مراکز تامین محل فیزیکی نماز شده، در حالی که این امر با فرمایش مقام رهبری سازگار نیست زیرا قرارگاه محلی است که امکانات مقابله با دشمن و دفاع از حریم نظام صورت می‌گیرد تا در عملیات دفاعی و ابتکاری استفاده شود.

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: قرارگاه یک اصطلاح جنگی و نظامی است و چون در حال حاضر در حال جنگ هستیم و باید دفاع مناسب داشته باشیم و قرارگاه کانونی برای تمام فعالیت‌ها است تا حرکت‌های مناسب ضد دشمن صورت بگیرد، همچنین در مشهد با وجود آستان قدس و امکانات مناسب ستادهای نماز جمعه نیازی به اقدامات فیزیکی نیست و فقط باید یک جریان پدافند قوی علیه دشمن برای دفاع از نظام و انقلاب ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد نماز جمعه هر شهری باید برنامه ریزی مستقل داشته باشد گفت: هر شهری شرایط خاصی دارد و ستادهای نماز جمعه باید مستقل برای برنامه‌های فرهنگی، ایجاد بصیرت و معرفت‌شناسی در آحاد مردم برنامه‌ریزی کند، همچنین در هر محلی برحسب اقتضائات باید اقدام کنیم تا جوانان رغبت به حضور در ستادهای نماز جمعه داشته باشند.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: اگر نسل سوم انقلاب را در فعالیت‌های مختلف وارد نکنیم انقلاب قابل نفوذ به نسل سوم نیست، همچنین اگر در بخش‌های مختلف روزمرگی وجود داشته باشد جوانان جذب نمی‌شوند و باید از نیرو و نشاط جوانان حداکثر استفاده را کنیم.

نماینده ولی فقیه استان خراسان رضوی با بیان اینکه ظرفیت فضاهای کوچک مغفول مانده است، افزود: در شهرهای کوچک کارهایی می‌توان انجام داد که در شهرهای بزرگ نمی‌شود و فقط لازم است ظرفیت‌های محیط کشف شود، همچنین لازم است در ستادهای نماز جمعه اخلاص وجود داشته باشد زیرا اخلاص سرمایه اصلی است و کسانی‌ که در ستاد نماز جمعه فعالیت می‌کنند به بندگی مردم خدمت می‌کنند که اهمیت زیادی دارد.

901

کد خبر: 820413

وب گردی

وب گردی