ساماندهی میدان بهارستان نیازمند بررسی کارشناسان است

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: طرح ساماندهی میدان بهارستان نیازمند بررسی های کارشناسان میراث فرهنگی و وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از معاونت میراث فرهنگی، محمد حسن طالبیان در جلسه مربوط به طرح معاون میراث فرهنگی کشور برای ساماندهی میدان بهارستان که در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی مطرح شد، اعلام کرد: طرح مشاور برای ساماندهی میدان بهارستان و ساخت و سازهایی که در پیرامون این میدان وجود دارد نیازمند بررسی های کارشناسی سازمان میراث فرهنگی و وزارت راه و شهرسازی کشور است.
جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف کشور برگزار شد که در این جلسه طرح ساماندهی میدان بهارستان از سوی مشاور میدان نقش جهان مطرح و مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
طالبیان به اشکالات مطروحه در طرح ساماندهی میدان بهارستان پرداخت و گفت: در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی درحالی اشکالاتی به طرح ساماندهی پیرامون میدان بهارستان وارد شد که پس از بررسی و ارزیابی اعضای این جلسه مقرر شد که پیشنهادات و اطلاعات مربوط به مطالعات مشاور هر چه سریعتر به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال و بررسی ها انجام شود.
معاون میراث فرهنگی کشور همچنین تاکید کرد: پس از آنکه این طرح از سوی کارشناسان میراث فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت در کمیته های فنی سازمان میراث فرهنگی کشور مطرح خواهد شد تا نتیجه بررسی ها به وزارت راه و شهرسازی اعلام شود.
این درحالیست که به گفته طالبیان، همزمان با ارسال طرح مشاور به سازمان میراث فرهنگی کشور، طرح ساماندهی پیرامون میدان بهارستان به کمیته فنی 3 شورای عالی معماری و شهرسازی ارجاع شده تا پس از بررسی نمایندگان دستگاه های عضو شورای عالی معماری و شهرسازی تعدادی از دستگاه ها مجددا جهت طرح در شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شود.
مجموعه بهارستان و مجلس از منظر تاریخی، فرهنگی و ارزشهای مختلف بسیار مهم و حساس است و گذارندن مراحل کارشناسی از منظر چند رشته ای قبل از تصمیم نهایی ضرورت بسیار دارد.

703

کد خبر: 820463

وب گردی

وب گردی