حوزه شهری در هفته ای که گذشت

بهره برداری از تمام خطوط مترو تا پایان این دوره شهرداری،آغاز به کار شورای پنجم در شهریورماه،ثبت نام طرح ترافیک موتور سیکلت های شهر تهران و ... مهم ترین عناوین حوزه شهری در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، حوزه شهری طی هفته گذشته حوزه پر خبری بود که برخی از این اخبار در گزارش زیر جمع آوری شده است:

تندگویان:در فرهنگ سازی ترافیک غفلت کرده ایم

محمد مهدی تندگویان،سخنگوی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی معتقد است :در فرهنگ سازی ترافیک غفلت کرده ایم. وی در این باره گفت: فرهنگ سازی ترافیک موضوعی است که در چند دهه اخیر از آن غفلت شده است و در طول این سال ها تنها از آن به عنوان یک معضل نام برده ایم و به دنبال حل کردن آن هستیم.

تندگویان با بیان اینکه ترافیک در دنیا اصلی پذیرفته شده از سوی مردم و مسئولان است؛ ادامه داد: هیچ کشور، پایتخت و شهری را در دنیا پیدا نمی کنیم که ترافیک نداشته باشد. بنده در برخی از کشورها ترافیک های طولانی 4 تا 5 ساعته ای را دیده ام که مردم به راحتی آن را تحمل می کنند. چرا که آنها فرهنگ ترافیک را یاد گرفته اند.(ادامه این خبر را اینجا بخوانید)

بدهی شهرداری تهران ۲۰ هزار میلیارد تومان است/ آغاز به کار شورای پنجم در شهریورماه

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه سیصد و شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در مورد بدهی شهرداری تهران گفت: با توجه به اینکه هر روز فاکتور جدیدی برای شهرداری تهران ارائه می‌شود بنابراین هر روز میزان بدهی‌های شهرداری تغییر پیدا می‌کند ولی در حال حاضر شهرداری 19 تا 20 هزار میلیارد تومان به بانک‌ها، پیمانکاران و مردم در حال اجرا بدهکار است.

وی درباره آغاز به کار شورای پنجم نیزگفت : با روند موجود، شهریورماه شورای پنجم آغاز به کار می‌کند.(ادامه این خبر را اینجا بخوانید)

تمام خطوط مترو تا پایان این دوره شهرداری بهره برداری می شود

محمد باقر قالیباف شهردار تهران از بهره برداری تمام خطوط مترو تا پایان این دوره شهرداری خبر داد و گفت: تمام خطوط مترو تا پایان این دوره شهرداری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد همچنین 66 واگن به مترو و 30 دستگاه اتوبوس نیز به ناوگان اتوبوسرانی شهر اضافه شده است.

وی ادامه داد: وعده‌ای که به مردم داده بودیم به همت مجریان و کارکنان مترو و شرکت واگن‌سازی عملی شد. قول داده بودیم در هر فصل تعدادی واگن را وارد شهر کنیم و امروز بر اساس این قول 66 واگن به مترو اضافه شد و همین طور 30 دستگاه اتوبوس نیز به ناوگان اتوبوسرانی شهر اضافه شد.

قالیباف بیان کرد: بر همین اساس 200 هزار نفر به ظرفیت روزانه مسافربری حمل و نقل اضافه می‌‌شود.(ادامه خبر را اینجا بخوانید)

ثبت نام طرح ترافیک موتورسیکلت‌های شهر تهران آغاز شد/توضیحات چمران

مصطفی قنبر نژاد مدیر واحد صدور آرم شهرداری تهران از آغاز ثبت نام طرح ترافیک موتور سیکلت های شهر تهران خبر داد و گفت:طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری موظف به ساماندهی تمامی موتور سیکلت ها و راکبان این کلانشهر شهر شد.

وی ادامه داد: از اول مرداد ماه تمامی راکبان موتور سیکلت هایی که قصد ورود به محدوده طرح ترافیک شهر تهران را دارند باید با مراجعه به سایت www.motorcycle۱۳۹۶.tehran.ir نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.(ادامه خبر را اینجا بخوانید)

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و شصت و دومین جلسه شورا نسبت به الزام طرح ترافیک موتور سیکلت‌ها گفت : آنچه که این روزها به عنوان ثبت نام طرح ترافیک مطرح می‌شود طرحی آزمایشی است که باید بر اساس آن اطلاعات مربوط به موتور سیکلت‌های ورودی به محدوده طرح ترافیک شهر تهران جمع آوری شود.

وی ادامه داد:بر اساس این طرح راکبان موتور سیکلت‌هایی که قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند باید نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.(ادامه این خبر را اینجا بخوانید)

ورود 66 واگن و 30 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی​

مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود 66 واگن مترو و 30 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت خبرداد و گفت:از 66 واگنی که تحویل شبکه خطوط مترو داده می شود؛ دو رام از(14 واگن) جدید است. دو رام دیگر نیز واگن هایی هستند که در حادثه مترو دچار آسیب شدند که بعد از بازسازی کامل مجددا به شبکه خطوط مترو باز گردانده می شوند.

وی ادامه داد: همچنین سه رام نیز قطارهای اور هال شده شهر تهران که بعداز تعمیرات اساسی دوباره وارد ناوگان شده و دو واگن و یک لوکوموتیو نیز مربوط به خط 5 مترو تهران است که مجموع این 66 واگن در هفته جاری تحویل مردم داده می شود.(ادامه این خبر را اینجا بخوانید)

افتتاحیه سایت مخابراتی برج میلاد تهران و فاز اول دیتاسنتر ملی

مراسم افتتاحیه سایت مخابراتی برج میلاد تهران و فاز اول دیتاسنتر ملی با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و ابولفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران و... 31 تیرماه برگزار شد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این مراسم گفت: برج میلاد یکی از سازه های منحصر به فرد خاورمیانه است و در بسیاری از موارد ممکن است از سایر برج های دنیا پیشرفته تر باشد.
وی افزود: برج مخابراتی نامی بود که در گذشته در کنار برج میلاد می آمد زمانی که این برج طراحی و پیش بینی شد استفاده مخابراتی بسیاری برای آن در نظر گرفته شد زیرا این برج در دهه هفتاد طراحی شده بود .در این دوره تلاش کردیم امکانات مخابراتی آن ایجاد شود که امروز شاهد افتتاح آن هستیم تا از امکانات آن درراستای بهبود ارتباطات انجام شود .(ادامه این خبر را اینجا بخوانید)

کاهش ساعت طرح ترافیک برای ساکنان قلب تاریخی تهران قدیم

مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از کاهش ساعت طرح ترافیک برای ساکنان قلب تاریخی تهران قدیم خبر داد و گفت: با تصویب شورای ترافیک تهران ساعت طرح ترافیک برای ساکنان منطقه ۱۲ کاهش یافت.

وی افزود: منطقه 12 به عنوان قلب تاریخی تهران یکی از مناطق با اصالت و هویت شهر تهران است که از سال 93 مدیریت شهری تهران توجه جدی ای به این محدوده داشته است. یکی از دلایل گریز جمعیت از این منطقه که در بررسی های ما مشخص شد؛ وجود طرح ترافیک بود. در واقع این طرح رفت و آمد مردم و ساکنان این منطقه را سخت کرده است.

وی با اشاره به طرح کاهش ساعات طرح ترافیک برای ساکنان منطقه 12 یادآور شد: با توجه به مصوبه شورای ترافیک شهر تهران از این به بعد ساکنان این منطقه می توانند از ساعت 6:30 دقیقه صبح که شروع طرح ترافیک بوده، تا ساعت 8 صبح یک بار به راحتی از منطقه خارج شوند. (ادامه این خبر را اینجا بخوانید)

701

کد خبر: 820481

وب گردی

وب گردی