یک  جایزه بین‌المللی  تازه برای «پاموک»

جایزه ادبی «جوزپه تومازی دی لامپه‌دوزا» از سوی وزارت میراث فرهنگی ایتالیا به «اورهان پاموک» نویسنده ترکیه‌ای برنده نوبل اعطا می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز از «ای.دی.ان. کرونز»، جایزه ۱۰ هزار یورویی «جوزپه تومازی دی لامپه‌دوزا»ی ایتالیا که پیش‌تر به چهره‌های شاخصی چون «کازوئو ایشی‌گورو» و «آموس اوز» اعطا شده، به «اورهان پاموک» نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات ۲۰۰۶ تعلق گرفت.

«اورهان پاموک» به عنوان یکی از مطرح‌ترین رمان‌نویسان ترکیه، خالق آثاری چون «زندگی نو»، «موزه معصومیت»، «نام من سرخ» و «استانبول» است. او نوبل ادبیات را در سال ۲۰۰۶ به خود اختصاص داد. «پاموک» در سال ۲۰۰۳ جایزه «ایمپک دوبلین» را برای «نام من سرخ» دریافت کرد. آثار این نویسنده تاکنون به بیش از ۴۰ زبان ترجمه شده و بیش از ۱۱ میلیون جلد در سرتاسر جهان فروش داشته‌ است.

امسال چهاردهمین دوره «جوزپه تومازی دی لامپه‌دوزا» است و به یاد این نویسنده برجسته ایتالیایی راه‌اندازی شده است. در این مراسم دو هنرمند مطرح ایتالیایی «پپه سرویلو» موسیقی‌دان و «لاندو بوزانکا» بازیگر هم حضور خواهند داشت.

این جایزه ۱۰ هزار یورویی پیش‌تر به نویسندگان سرشناس دیگری همچون «کلودیو ماگریس»، «کازوئو ایشی‌گورو»، «آموس اوز» و «طاهر بن جلون» اعطا شده است.

منبع: ایسنا

502

کد خبر: 820500

وب گردی

وب گردی