مهم‌ترین دستاورد تعاونی‌ها بهره‌بری در سرمایه است

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از مهم‌ترین دستاوردهای تعاونی‌ها بهره‌بری در سرمایه است.

به گزارش ایسکانیوز، سید حمید کلانتری بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و توسعه استان زنجان که در شهر هیدج برگزار شد، با بیان اینکه در پی راه‌اندازی تعاونی کفش هیدج، علاقه‌مند به بازدید از این مکان شدم، اظهار کرد: تعاونی کفش هیدج یک الگوی خوب محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در برخی موارد برداشت‌های ناقصی از تعاونی‌ها وجود دارد که شامل نگاه محدود به یک سری موارد خاص است، اضافه کرد: در حال حاضر در 111 گرایش شغلی در کشور تعاونی وجود دارد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در کشور 97 هزار تعاونی فعال و بیش از سه هزار تعاونی چون تعاونی کفش هیدج وجود دارد، افزود: انجام تک به تک خدمات چون بازاریابی، نظارت، صادرات و غیره توسط شرکت‌ها یک موضوع تخصصی است و در همین راستا تعاونی تأمین نیاز تشکیل می‌شود.

کلانتری با تأکید بر اینکه تعاونی کفش هیدج یک الگوی بسیار خوب برای توسعه است، خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای تعاونی‌ها بهره‌بری در سرمایه است.

وی با بیان اینکه قدرت‌پذیری رقابت، چانه‌زنی در بازار، انجام کارهای تخصصی و ... با تشکیل تعاونی‌ها ممکن می‌شود، ابراز کرد: کفش هیدج باید به یک برند بین‌المللی تبدیل شود.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در تعاونی کفش هیدج انگیزه و انرژی و علاقه‌مندی به رونق کار وجود دارد، تصریح کرد: کفش هیدج می‌تواند با همین برند در همه مراکز استان‌های کشور شعبه داشته باشد.

کلانتری با تأکید بر اینکه باید با برنامه‌ریزی کارهای کیفی را رشد و ارتقا دهیم، اضافه کرد: صنعت چاقو و ملیله‌کاری زنجان می‌توانند در استان تعاونی تأمین نیاز داشته باشند.

وی با بیان اینکه از جمله برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد 600 هزار شغل است، تصریح کرد: این 600 هزار اشتغال افزون بر 400 هزار شغل متعارف اقتصاد در کشو بوده که باید با همکاری کارگروه اشتغال ایجاد شود.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح تکاپو توسط سازمان‌ها و دستگاه‌های استانی وزارت کار در استان‌ها در راستای ایجاد اشتغال اجرایی می‌شود، گفت: در حوزه اشتغال ظرفیت بسیار بزرگی در قالب دو قانون برنامه ششم توسعه و همچنین طرح یک نیم میلیارد دلاری پیش‌بینی شده است.

کلانتری با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها باید برنامه اصولی تدوین شود، اظهار کرد: اشتغال به عنوان مؤلفه اساسی و محوری کشور در دستور کار قرار دارد و باید در همین راستا یک میلیون شغل در سال ایجاد شود.

901

کد خبر: 820513

وب گردی

وب گردی