حرکت پرشتاب حوزه معاونت پژوهش و فناوری واحد رفسنجان به سمت ساماندهی هرچه بیشتر امور پایان نامه ها

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان در گفتگو با خبرگزاری آنا بیان داشت:با صدور بخشنامه اخیر ساماندهی امور داوری پایان نامه ها توسط معاون محترم پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، همه راه ها درجهت سالم سازی و بالا بردن کیفیت پایان نامه ها هموارتر شده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدی با اشاره به این که در بسیاری از واحدها،دانشجویان تحصیلات تکمیلی، بخش قابل توجهی از جمعیت را تشکیل می دهند که به همان نسبت امور مالی واحدها از شهریه این عزیزان به گردش درمی آید، بنابراین لازم است که نگرش ویژه و توام با دقت و وسواس به امور درسی و پایان نامه این گروه داشته باشیم.در همین راستا، در سه سال اخیر، حرکت های بسیار مهم و بنیادی در زمینه پایان نامه ها در این واحد انجام شده که مورد تایید بزرگواران سازمان مرکزی و دوستان و همکاران ما در استان نیز بوده است.
یکی از آخرین فعالیت ها در این مسیر، امکان ضبط تصویر و صدای جلسه دفاع از پایان نامه (غیر از مرحله صدور و جمع بندی نمره) می باشد که مورد درخواست تنی چند از اساتید گرامی و تعداد زیادی از دانشجویان عزیز تحصیلات تکمیلی بود و با پیشنهاد اینجانب و تایید همه اعضای هیات رییسه واحد به تصویب رسید..
با انجام این مهم،علاوه بر این که شبهات احتمالی پیش آمده در جلسات دفاع به حداقل خواهد رسید، بررسی و پیگیری برخی موارد نیز، به آسانی انجام خواهد شد و از طرف دیگر برخی دانشجویان علاقه مند هستند که فیلم جلسه دفاع خود را نگهداری نمایند که در صدد هستیم این عزیزان در آینده نزدیک بتوانند فیلم مربوطه را از روابط عمومی واحد خریداری کنند..
عضو شورای پژوهش و فناوری استان کرمان ادامه داد :همچنین پیشنهاد دادیم که دانشجویان محترم بتوانند در جلسه تصویب پروپوزال خود که به صورت هفتگی بوسیله گروه های آموزشی تحصیلات تکمیلی برگزار می گردد، حضور داشته باشند که این پیشنهاد ما نیز مورد تصویب هیات رییسه واحد قرار گرفت..
بدیهی است حضور دانشجو در جلسه تصویب پروپوزال،می تواند از ایجاد بروکراسی و طولانی شدن پروسه تصویب پروپوزال، جلوگیری کرده و در صورت وجود ابهامات در پروپوزال، روند تصحیح، سریع تر صورت گیرد و مشکلات قبلی که بعضا در برخی از موارد تصویب پروپوزال به چند ماه نیز می رسد، بهبود خواهد یافت.

201

کد خبر: 820543

وب گردی

وب گردی