وجود 16 مرکز دولتی فنی و حرفه‌ای در کردستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: 16 مرکز دولتی فنی و حرفه‌ای در کردستان مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش ایسکانیوز، سید جمیل احمدی، شامگاه چهارشنبه(4 مرداد) در مراسم افتتاحیه مرحله استانی هجدهمین مسابقات ملی مهارت ضمن اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در طول سال به صورت پیوسته و منظم انجام می‌شود، اظهار کرد: آموزش مهارتی در توانمندسازی و نقش مردم در بحث کارآفرینی بسیار تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه یکی از رکن‌های اشتغال پایدار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، عنوان کرد: در سطح استان کردستان آموزش فنی و حرفه‌ای در دو بخش دولتی و خصوصی صورت خواهد گرفت.

احمدی در ادامه با بیان این مهم که 16 مرکز دولتی فنی و حرفه‌ای در استان دایر است، ذکر کرد: تیم‌های مختلف آموزش فنی و حرفه‌ای به صورت سیار در پادگان‌ها و زندان‌ها نیز به آموزش می‌پردازند که طبق آماری که از زندان‌ها ارائه شده است، بازگشت زندانیان تحت آموزش فنی و حرفه‌ای به زندان کم است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای در ضمن اشاره به اینکه در بخش دولتی سه میلیون و 500 هزار ساعت نفر آموزش داده شده است، بیان کرد: در بخش خصوصی 125 مرکز آموزش در استان مشغول به فعالیت هستند که بازده این آموزشگاه‌ها بسیار بالاست و افراد بیشتری در این آموزشگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان این مهم که باید از بخش خصوصی حمایت کنیم، تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای نیازهای شهرستان‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود که این مهم کمک بسیار شایانی به توسعه استان است.

احمدی ضمن اشاره به اینکه آموزش‌های سفارشی توسط فنی و حرفه‌ای نیز صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امروز هجدهمین دوره مسابقات مهارت در بخش استانی برگزار شده است و افراد برتر در این مرحله به رقابت‌های ملی و پس از آن به رقابت‌های دو سالانه جهانی اعزام خواهند شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در ادامه یادآور شد: این رقابت‌ها با حضور یک هزار و 799 نفر در مرحله شهرستانی برگزار شد که از این تعداد 64 نفر به این مرحله در 23 رشته راه یافته‌اند.

احمدی، به کسب رتبه اول فنی و حرفه‌ای استان کردستان طبق ارزیابی تعاون و رفاه اجتماعی در کشور اشاره و عنوان کرد: مهارت‌ به تنهایی باعث اشتغال نمی‌شود، بلکه باید فرهنگ اشتغال را نیز در جامعه نهادینه کنیم.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه امیدواریم در آینده مشکل بیمه مدیران مراکز آزاد حل شود، یادآور شد: با توجه به مصوباتی که از سوی مجلس مقرر شد که مربیان واجد شرایط تبدیل وضعیت شوند در کردستان 100 نفر مربی در این وضعیت قرار داشتند که تعداد 55 نفر آنها تبدیل وضعیت شده‌اند.

901

کد خبر: 820562

وب گردی

وب گردی