افزایش وزن، قدرت باروری را کاهش می دهد

دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران گفت: اضافه وزن روی ترشحات هورمونی بدن و تخمدان‌ها اثر منفی دارد و باعث کاهش قدرت باروری می‌شود. بسیاری از افراد توانسته‌اند با کاهش وزن اصولی، قدرت باروری خود را به دست آورند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، محمد هاشمی دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران، گفت: نیمی از جمعیت کشور مبتلا به اضافه وزن هستند و شیوع چاقی در زنان بیش از مردان است.

وی افزود: 75 درصد جمعیت بالای 20 سال شهر تهران دچار اضافه وزن هستند یعنی 3 نفر از هر 4 بالغ تهرانی مبتلا به چاقی هستند. متأسفانه این آمار در کودکان نیز بالاست و 10 تا 15 درصد کودکان کشور چاق هستند.

هاشمی، گفت: از علل چاقی می‌توان به وراثت (ژنتیک) و عوامل محیطی اشاره کرد.عوامل محیطی یعنی شیوه زندگی افراد (الگوی خورد و خوراک و فعالیت بدنی ) در بالا رفتن وزن موثر است.

دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران، گفت: با توجه به تغییر شیوه زندگی در جهان، شاهد افزایش چاقی هستیم. هم اکنون دسترسی به مواد غذایی افزایش یافته و مصرف غذاهای چرب به الگوی غذایی تبدیل شده است. همچنین کاهش فعالیت بدنی نیز از عواملی است که در بروز چاقی مؤثر است.

هاشمی، گفت: مطالعات نشان داده که اضافه وزن روی ترشحات هورمونی بدن و تخمدان‌ها اثر منفی دارد و باعث کاهش باروری می‌شود. بسیاری از افراد توانسته‌اند با کاهش وزن اصولی، قدرت باروری خود را به دست آورند.

703

کد خبر: 820572

وب گردی

وب گردی