برگزاری جلسه کمیسیون دائمی هیات امنای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در واحد فیروزکوه

هشتمین جلسه کمیسیون دائمی هیات امنای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در واحد فیروزکوه برگزارشد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای جلسه دکتر کریم زارع ، دبیر کمیسیون دائمی ، ضمن ارائه گزارش درخصوص افتتاح شهر دانایی ، فن آوری و رسانه در هفته گذشته ، گفت : با افتتاح این طرح ، ظرفیت بسیار خوبی برای حمایت از طرح های پژوهشی دانش بنیان و تجاری سازی ایده های علمی و دانش محور ایجاد شده است .

زارع تاکید کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است از مرحله آموزش و پژوهش به مرحله کارآفرینی و تجاری سازی ایده ها وارد شود و با ایجاد شهردانایی درآینده ای نزدیک شاهد یک تحول بنیادین در حرکت به سمت توسعه پایدار در کشور خواهیم بود . دکترزارع از همه مسئولین دولتی ، دانشگاه ها ، پژوهشگران و صاحبان ایده و سرمایه گذاران خصوصی خواست با ورود به مقوله شهر دانایی ، کمک کنند تا این تحول تسریع شود .

زارع ادامه دارد : تمامی مراکز رشد ، پارکهای فن آوری و حتی خود باشگاه های پژوهشگران جوان و نخبگان در سراسرکشور خود عضو و جزئی از شهردانایی هستند و می توانند به عنوان اجزاء این شهر با یکدیگر همکاری و مشارکت داشته باشند .

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان گفت : حقیقتا باشگاه خود حقیقت همان جنبش نرم افزاری و یک حرکت جهادی است که درراستای فرمایشات مقام معظم رهبری ، تسهیل کننده امر پژوهش و تبدیل ایده به پدیده می باشد .

در ادامه دکتر علی اصغر رستمی ، رئیس واحد فیروزکوه ، ضمن عرض خیر مقدم به اعضای کمیسیون دائمی ، توضیح داد که شهردانایی در زمینی به مساحت 19 هکتار ودر بیش از ده هزار متر فضای آموزشی ، کارگاهی ، آزمایش گاهی ، رفاهی ساخته شده امروز آماده ارائه خدمات به محققین و پژوهشگران سراسر کشوراست که البته این امکانات تا 100 درصد قابلیت اضافه و افزایش خواهد داشت . ایشان نیز از مسئولین عالی رتبه کشوری و دانشگاهی خواست که با عنایت بیشتری به جذب منابع برای توسعه شهردانایی برنامه ریزی کنند.

در ادامه این جلسه، دکتر غلامعلی منتظر ، معاون بنیاد ملی نخبگان گفت: امروز با توجه به حذف کنکور در بسیاری از رشته ها و ظیفه دانشگاه این است که علاوه بر توجه به آموزش به پژوهش و رفع مشکلات مشکلات جامعه و صنعت اهتمام داشته باشند .

او در ادامه به منویات رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: معظم رهبری ، کارهای انجام شده در دانشگاه ها را راضی کننده ندانسته اند و تاکید دارند که دانشگاه ها باید با نگاه به آینده ، مشکلات کشوررا شناسایی وراه حل ارائه دهند . در این راستا باید بحث های آینده پژوهشی را جدی بگیریم و از امروز به افق 1424 بیاندیشم .

همچنین دکترطاهره میرساردو نیز تاکید داشتند که رسالت دانشگاه آزاد اسلامی نباید فقط آموزش باشد بلکه باتوجه به تعداد پژوهشگر باید هدف پژوهش و تولید علم شود . که این در قالب شهردانایی محقق خواهد شد .

درادامه دکتر اصغرنیا ، مشاور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و موسس واحد کردستان نیز گفتند ، بیش از آموزش و پژوهش مقوله کارآفرینی دردستور کارباشد . شهردانایی باید کارآفرین باشد .

درپایان موارد ذیل درهشتمین جلسه کمیسیون دائمی هیات امنای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان مصوب شد.

1- برنامه راهبری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان ضمن قرائت مصوب گردید .

2- با توجه به اهمیت مقوله فرهنگی در دانشگاه ها مصوب شد مطابق اساسنامه معاونت فرهنگی در باشگاه ایجاد و احیا گردد.

3- با توجه به اهمیت جامع بودن شهردانایی به پیشنهاد دکتر سهراب پور و دکتر ترکان از اعضای هیات امنا مصوب شد علاوه بر دانایی ، فناوری و رسانه نیز به نام شهر دانایی اضافه گردیده ، به نام شهر دانایی ، فن آوری و رسانه ( IKTMC)نام گذاری و نهایی شود .

گفتنی است این جلسه با حضور دکتر حسن غفوری فرد ، رئیس هیات نظارت و بازرسی شورای انقلاب فرهنگی ، دکتر غلامعلی منتظر ، معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان ، دکتر کریم زارع ، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان ، دکتر منصور بیات ، مدیرکل برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان واحد تهران شمال ، دکتر سالارمحمدی ، معاون بنیاد ملی نخبگان استان کرمانشاه ، دکتر سید کاظم هاشمی ، جانشین معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر شکوری ، رئیس باشگاه تهران شمال ، دکتر زیگلری ، معاون پشتیبانی باشگاه، دکتر علی اصغر رستمی ، رئیس واحد فیروزکوه و دکتر محمود صفری ، رئیس واحد دماوند ، دکتر اصغرنیا ، مشاور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر طاهره میرساردو، رئس واحد ملارد، در واحد فیروزکوه برگزارشد.

200

کد خبر: 820573

وب گردی

وب گردی