لاریجانی: توسعه سرمایه گذاری برای کاهش مشکلات معیشتی روستاییان ضروری است

رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه بیشتر به مساله معیشت و رفع مشکلات اقتصادی در روستاها تاکید و بیان کرد: توسعه سرمایه گذاری برای کاهش مشکلات معیشتی روستاییان ضروری است.

به گزارش ایسکانیوز، علی لاریجانی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان بجستان واقع در جنوب خراسان رضوی افزود: تنها با تامین امکانات زیرساختی مانند آب و برق مشکلات معیشتی روستاییان رفع نمی شود بلکه توسعه سرمایه گذاری و ایجاد شغل نیز از مولفه های مهم در کاهش مشکلات اقتصادی این مناطق است.

وی ادامه داد: باید تسهیلات با سود کم در اختیار روستاییان قرار گیرد تا ظرفیتهای این بخش در مسیر توسعه و رونق اقتصادی آنها بسیج شود. هر زمان درآمد مردم از طریق سرمایه گذاری و ایجاد فرصتهای اقتصادی افزایش یابد موتور اشتغال در این مناطق بیشتر به حرکت در می آید.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) پارسال با تخصیص منابع اعتباری مطلوب اقدامات خوبی به منظور سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای مددجویان و روستاییان در سطح کشور انجام داد.

وی افزود: توزیع یارانه به یک میزان برای همه دهکها صحیح نیست و بسیاری از اشخاص غیرنیازمند هم از یارانه برخوردار می شوند. بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یارانه اقشار محروم و زیر پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی از امسال پنج برابر افزایش می یابد. مجلس توجه خاصی به رفع مشکلات معیشتی این قشر دارد.

لاریجانی ادامه داد: با موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی و پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک و نیم میلیارد دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان و مناطق کمتر توسعه یافته اختصاص می یابد.

وی همچنین همراهی با دولت را برای تخصیص اعتبارات تکمیل طرحهای عمرانی نیمه تمام از دیگر اقدامات مهم مجلس شورای اسلامی ذکر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ظرفیتهای بجستان، از معادن به عنوان بهترین زمینه های سرمایه گذاری در این شهرستان یاد و بیان کرد: باید با برنامه ریزی اصولی از پتانسیلهای این بخش بهره لازم را گرفت.

لاریجانی در چارچوب سفری دو روزه به خراسان رضوی پیش از ظهر امروز وارد بجستان شد و بعد از غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا برای بررسی مسائل و مشکلات این شهرستان در شورای اداری آن حضور یافت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به منظور حضور در مراسم علامه بهلول و گارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گناباد به آن شهر عزیمت کرد.

مرکز شهرستان 31 هزار نفری بجستان در فاصله 289 کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد. بجستان مرکب از دو بخش مرکزی و یونسی دارای 49 رستا است. 16 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.

301

کد خبر: 820664

وب گردی

وب گردی