اوضاع بازار سرمایه در هفته ای که گذشت چگونه بود؟

در هفته کاری منتهی به چهارم مرداد ماه سال 96 شاخص بورس و اوراق بهادار تهران از 80 هزار و 670 واحد به کانال 81 هزار و 509 واحدرسید.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، در هفته ای که گذشت، بازار سرمایه به دلیل رشد قیمت های بازارهای جهانی به روند صعودی خود ادامه داد.

لازم به ذکر است، تعدادی از نمادهای معاملاتی که به واسطه برگزاری مجامع بسته شده بودند باز و روند معاملاتی آنها از سر گرفته شد و نیز رشد حجم معاملات خرد نیز نسبت به مدت مشابه هفته گذشته رشد داشته است.

از جمله سهام هایی که با رشد چشمگیری همراه بودند، شرکت های سنگ آهنی، فولادی، مس و روی بودند و جزو شرکت هایی محسوب می شوند که بیشترین تقاضای خرید را داشتند.

همچنین سهام شرکت های سیمانی و ساختمانی نیز گاهی با اقبال رو به رو می شدند و در مقابل سهام شرکت های خودرویی که در روزهای اخیر پس از برگزاری مجامع، مجدد وارد بازار شدند به دلایل مختلفی با افت قیمت مواجه شدند.

گفتنی است، شاخص آیفکس با وارد شدن به کانال 81 هزار واحد با مقاومت بسیار جدی رو به شد که در صورت شکست این مقاومت و تثبیت آن، رشد 3000 تا 4000 واحدی را تجربه خواهد کرد که در این زمینه اتفاقات و رویداد های بسیاری حائز اهمیت است.

اتفاقاتی در روند این حرکت موثر خواهد بود که از جنبه بیرونی اخبار و اتفاقات سیاسی داخلی و خارجی و نیز قیمت های جهانی و از جنبه داخلی نیز باز شدن نماد های پالایشگاهی، بانکی و ... و یا عرضه های سهامداران عمده می تواند بسیار بر روند این شاخص تاثیر گذار باشد.

401

کد خبر: 820674

وب گردی

وب گردی