رونمایی از ترجمه ترکی استانبولی نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران به قلم دکتر ولایتی  

روز پنجشنبه 5 مرداد ماه و درحاشیه دومین روز برگزاری همایش ملی و بین المللی روز ملی اردبیل  از کتاب نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران به زبان ترکی استانبولی رونمایی شد .

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ولایتی در این مراسم با اشاره به اهمیت و نقش شیعه در احیاء زمینه های مختلف علوم گفت : در این کتاب که در دو نوبت ویرایش گردیده تمامی زمینه هایی که شیعه با تفکرات بلند خود توانست به احیاء علوم همت گمارد اشاره شده و تلاش گردیده تا مجموعه کامل و متنوعی را در حوزه های مختلف علمی و اجزا گوناگون فرهنگ و تمدن اسلام و ایران جمع آوری و ارائه نماید .
وی با تاکید بر اهمیت این نقش افزود : این جایگاه صرفا در خصوص علوم دینی و فقهی نبوده بلکه ریاضیات، فیزیک ، معماری، شیمی ، پزشکی، مهندسی، معماری ، خطاطی، نقاشی،ادبیات، هنر، جعرافی، فلسفه و بسیاری دیگر از علوم را در بر می گرفت و بی تردید داشته های ارزشمند فرهنگ و تمدن اسلام و ایران مدیون فرصتی است که تفکرات این مذهب پیش رو در اختیار قرار داده است .
مشاور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با اشاره به ترجمه این کتاب برای اولین بار در کراچی پاکستان به زبان اردو افزود: کتاب نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران در ترکیه توسط تعدادی از مترحمین برجسته در طول چهار سال به زبان ترکی استانبولی ترجمه گردید آن با بخش های مختلف تنظیم شده و امیدوارم با ترجمه ای که در اختیار قرار دارد زمینه شناخت و تعاملات بیشتری فراهم شود.
کتاب « نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران » به قلم در ترکیه به زبان ترکی استانبولی توسط گروهی از مترجمین از سوی موسسه انتشاراتی کوثر با همکاری وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول در زول چهار سال ترجمه و منتشر شده است .

200

کد خبر: 820692

وب گردی

وب گردی