رقابت های جهانی نسبت به سال گذشته بسیار سخت تر شده است

سرپرست تیم ربات امدادگر MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به تشریح وضعیت این تیم در آستانه ی آغاز مسابقات جهانی ربوکاپ 2017 ژاپن پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس مهدی دادور با اشاره به آمادگی خوب تیم ربات امدادگر MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گفت: با توجه به این که برای حمل و نقل و عزیمت به محل برگزاری مسابقات در شهر ناگویا، ربات خود را به صورت کامل باز کرده بودیم، دوباره ربات را مونتاژ و راه اندازی کردیم و تست های اولیه را گرفتیم که خدارو شکر بسیار خوب بود و در حال حاضر ربات آماده ی شروع مسابقات است.

وی همچنین از رقابت های فشرده ی لیگ ربات امدادگر خبر داد و افزود: در روزهای برگزاری مسابقات در طول روز 6 مسابقه برگزار می شود، 3 راند صبح ها و 3 راند هم بعدازظهرها؛ همچنین 3 راند هم به عنوان تست روباز خواهیم داشت و در مجموع 18 راند مقدماتی، 3 راند روباز و 4 راند مسابقاتی که در مجموع باید 25 راند برگزار کنیم.

سرپرست تیم ربات امدادگر MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تصریح کرد: با توجه به این که این لیگ هر سال رو به توسعه است و تغییرات عمده ای در آن انجام می شود، امسال هم از این قاعده مستثنی نبوده و تغییرات زیادی در راستای توسعه و پیشرفت لیگ اتفاق افتاده که مسابقات را چالشی تر کرده و هیچ تیمی نمی تواند با قابلیت های فنی سال گذشته در مسابقات شرکت کند و همان نتایج را بگیرد، زیرا به شدت قوانین رو به جلو تغییر کرده اند.

دادور ادامه داد: تیم های دیگر هم بالطبع به همین شکل با توجه به قوانین پیشرفت کردند و تغییرات عمده ای دارند و هیچ تیمی را نمی توانیم ببینیم که با توانمندی های سال پیش خود آمده باشد و همه ی تیم ها توانمندی های جدیدی به ربات خود اضافه کرده اند.

وی در خصوص رقبای تیم ربات امدادگر MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در این مسابقات نیز گفت: ما 2 رقیب اصلی از کشور تایلند، 2 رقیب از آلمان و 2 رقیب هم از مکزیک داریم که تقریبا رقبای سنتی ما هستند که سال ها است با آن ها رقابت داریم. اما یک رقیب جدی دیگر هم داریم که تیمی از دانشگاه MIT آمریکا است، این تیم با وجود این که سال اول حضور خود در مسابقات را تجربه می کند، اما سال ها در زمینه ی ربات های جستجو و امداد شهری، کار آکادمیک و تحقیقاتی کرده است و رباتی که ما می بینیم و بازویی که روی آن نصب است، یکی از بهترین بازوهای مسابقات است و این تیم از تمام استانداردهای مسابقات برخوردار است و پیش بینی می شود که رقابت سختی هم با این تیم داشته باشیم.

سرپرست تیم ربات امدادگر MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: در مجموع 21 تیم در این لیگ شرکت کرده اند که ما 7 رقیب جدی خواهیم داشت و رقابت ها نیز نسبت به سال گذشته بسیار سخت تر شده است.

دادور تصریح کرد: نکته ای که در لیگ امدادگر وجود دارد این است که اگر تیمی موفقیتی کسب می کند، تکرار آن برای سال آینده بسیار دشوارتر است، زیرا هم قوانین پویا و متغییر است و هم این که تیم های دیگر به شدت روی آن تیم آنالیز انجام می دهند؛ اتفاقی که امسال برای تیم ما هم افتاده و بسیار سعی دارند که این جایزه را از آن خود کنند.

200

کد خبر: 820715

وب گردی

وب گردی