جشنواره امام رضا(ع) در ۳۱ استان و ۷۷ کشور برگزار می‌شود‌

مدیرکل فرهنگ و ارشاد ‌استان قم گفت: جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد ‌هرساله در بیش از ۷۷ کشور و ۳۱ استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، سید‌موسی حسینی‌کاشانی ظهر امروز در دیدار اعضای کنگره ملی شعر کرامت با آیت‌الله سید محمد سعیدی که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اظهار داشت: این جشنواره با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرساله در بیش از 77 کشور و 31 استان برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده همه استان‌های کشور در جشنواره امام رضا(ع) مشارکت می‌کنند، ابراز کرد: امسال علاوه بر پیگیری بخش حدیث رضوی، کنگره ملی شعر کرامت نیز به‌عنوان برنامه‌ای محوری برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: آثار ارسال‌شده به جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند که تاکنون 211 اثر در بخش غزل، 84 اثر در مثنوی، 39 اثر در بخش ویژه و درمجموع 350 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه تعداد اشعار سروده شده برای حضرت معصومه(س) نسبت به حضرت امام رضا(ع) بسیار اندک است، عنوان کرد: با توجه به استقبال خوبی که از کنگره ملی شعر کرامت توسط شاعران استان‌های مختلف شده است، امیدواریم این کنگره خلأهای موجود در کمبود اشعار برای حضرت معصومه(س) را کم کند.

حسینی کاشانی با اشاره به ‌پیش‌بینی جوایز نفیس برای برگزیدگان کنگره شعر کرامت عنوان کرد: شاعران قمی امسال حضوری چشم‌گیر در این جشنواره داشته‌اند و آن‌ها موفق شده‌اند که قم را به‌عنوان قطب شعر آیینی کشور معرفی کنند.

901

کد خبر: 820723

وب گردی

وب گردی