خریداری  ۲۱۵ هزار تن گندم از کشاورزان همدان

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۳ گفت: از زمان شروع برداشت گندم در استان همدان تا امروز ۲۱۵ تن گندم از کشاورزان استان همدان خریداری شده است.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا رنجبرضرابی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم از 10 تیرماه سال جاری در همدان آغاز شده است، اظهار داشت: تاکنون 215 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این استان همدان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه میزان پیش‌بینی شده تولید گندم امسال در استان همدان 530 تن است، تصریح کرد: خرید گندم در سال زارعی امسال در استان همدان 400 هزار تن پیش‌بینی شده است که تمامی عوامل حاضر در مراکز خرید و نیروهای ستادی تا پایان فصل برداشت گندم آماده تحویل گیری گندم از کشاورزان هستند.

رنجبرضرابی تأکید کرد: به منظور ایجاد فضای ذخیره‌سازی مناسب تاکنون 30 هزار تن گندم به سایر استان‌های کشور نظیر اصفهان، البرز، تهران، کرمان، قم و مازندران حمل شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 تصریح کرد: بیشترین خرید گندم در شهرستان نهاوند با خرید 61 هزار تن گندم انجام شده است.

رنجبرضرابی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلو در سال جاری 13 هزار ریال است، بیان کرد: قیمت خرید تضمینی گندم امسال نسبت به سال گذشته 2.3 درصد افزایش داشته است.

وی تأکید کرد: امسال بانک کشاورزی به‌عنوان بانک عامل مسئول پرداخت مطالبات کشاورزان گندم‌کار است و بر این اساس هماهنگی‌های لازم با این بانک انجام شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13: 65 مرکز اصلی و فرعی گندم تولیدی کشاورزان استان همدان را خریداری می‌کنند.

رنجبرضرابی در گفت‌وگو با تسنیم عنوان کرد: سال گذشته 247 هزار تن گندم به صورت مستقیم و 286 هزار تن خرید گندم به صورت غیرمستقیم خریداری شد.

901

کد خبر: 820725

وب گردی

وب گردی