سیاه جامگان 2 - ذوب‌آهن 2؛ ایست بادامکی به قلعه‌نویی!

بادامکی در دقایق پایانی بازی خوب خود را با گل تماشایی تکمیل کرد و اجازه نداد ذوب‌آهن با گل‌های عطایا و نژادمهدی لیگ را با پیروزی در مشهد شروع کند.

به گزارش ایسکانیوز، لیگ برتر فوتبال ایران در فصل 97-96 از ساعت 19:05 امروز با بازی سیاه جامگان و ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه ثامن الائمه مشهد آغاز شده و دو تیم به دنبال شروع پُر قدرت هستند.


سیاه جامگان که در آخرین روز فصل قبل بقای خود را در لیگ برتر قطعی کرد با ادامه همکاری با اکبر میثاقیان به دنبال عملکرد بهتر در سال جدید است اما ذوب‌آهن با تغییر مربی و حضور امیر قلعه‌نویی در این تیم بدون شک تلاش خواهد کرد برخلاف فصل قبل که به سهمیه آسیایی نرسید این بار به این مهم برسد و در کورس قهرمانی باشد.


هفته اول لیگ برتر؛ تاریخ: 96/05/05 ؛ ساعت 19:05
استادیوم: ثامن الائمه مشهد
داور: حسن اکرمی؛ کمک‌ها: بابک داوری، محمدرضا مدیرروستا و علی بای/ ناظر: محمود رفیعی

اخطار:

محمد ناصری (20) از سیاه جامگان

امیرمحمد پناهی(68) از سیاه جامگان

محمد نژادمهدی(68) از ذوب‌آهن

وحید محمدزاده(81) از ذوب‌آهن


سیاه جامگان
محمد ناصری، محسن آقایی، وحید عسگری، علیرضا جلیلی(63- محمدمهدی عسگری)، رضا شربتی، کریم احمدی، حسین بادامکی، مصطفی احمدی، رو ح‌الله سیف‌اللهی، پیام ملکیان و یونس شاکری(62- امیرمحمد پناهی).
سرمربی: اکبر میثاقیان


ذوب‌آهن
رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر، محمد امینی، حمید بوحمدان، قاسم حدادی‌فر(18- علی حمام)، محمدرضا حسینی، ربیع عطایا(53- مهدی رجب‌زاده)، احسان پهلوان(86- اسماعیل شریفات) و مرتضی تبریزی.
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

شرح گلها:

سیاه جامگان 1 - ذوب‌آهن 0 (دقیقه 19: گل به خودی علی حمام): بادامکی با عبور از بوحمدان به سمت دروازه ذوب‌آهن شوت‌زنی کرد که مظاهری آن را برگشت داد ولی توپ به پای علی حمام برخورد کرد و تبدیل به گل اول لیگ هفدهم شد.

سیاه جامگان 1 - ذوب‌آهن 1 (دقیقه 31: ربیع عطایا): بوحمدان پشت محوطه جریمه عطایا را صاحب توپ کرد که این هافبک لبنانی با شوت روی پای تماشایی و چرخشی و در حالی که ناصری فقط نظاره‌گر بود، توپ را به گوشه سمت راست دروازه فرستاد تا کار به تساوی کشیده شود.

سیاه جامگان 1 - ذوب‌آهن 2 (دقیقه 47: محمد نژادمهدی): ارسال ربیع عطایا، زننده گل اول ذوب از روی ضربه آزاد سمت راست زمین از روی سر بازیکنان دو تیم عبور کرد تا نژادمهدی به راحتی از مقابل دروازه سیاه جامگان گلزنی کند.

سیاه جامگان 2 - ذوب‌آهن 2 (دقیقه 90: حسین بادامکی): پاس به بیرون عسگری را بادامکی، ستاره این مسابقه به زیبایی وارد دروازه مظاهری کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.

شرح نیمه اول


دو تیم از ابتدای مسابقه نمایش هجومی را در دستور کار قرار دادند و با نفوذ از جناحین به دنبال ایجاد موقعیت بودند که موقعیت‌های خطرناکی هم شکل دادند؛ فرصت اول بازی را تبریزی از دست داد و در ادامه نیز ربیع عطایا با نفوذهای پیاپی نشان داد قلعه‌نویی سمت چپ خط دفاعی سیاه جامگان را هدف ایجاد فرصت مد نظر گرفته است؛ بعد از اینکه حدادی‌فر از دقیقه 15 نتوانست به بازی ادامه دهد نظم بازی ذوبی‌ها تا حدودی برهم ریخت که مشهدی‌ها از آن نهایت استفاده را بردند و در دقیقه 19 با یک گل به خودی پیش افتادند؛ پس از آن سیاه جامگان باز هم فرصت‌هایی برای گلزنی داشت که با بدشانسی و فرصت‌سوزی بازیکنان این تیم از دست رفت ولی در سمت مقابل ذوب‌آهن بهتر از آنها کار کرد اما مثل آنها در زدن ضربات آخر دقت لازم را نداشت؛ ربیع عطایا که هدف اول حملات ذوب از سمت راست زمین بود در دقیقه 31 با شوت تماشایی از پشت محوطه جریمه نتیجه را جبران کرد؛ بی‌نظمی در میانه دفاع دو تیم بیشتر از هر بخش دیگر زمین خودنمایی داشت چراکه حملات زیادی از این مناطق ترتیب داده شد ولی در نهایت دو تیم با اندوخته یک گل به رختکن رفتند.


لحظات حساس


دقیقه 4: تبریزی بهترین فرصت را داشت تا در نخستین موقعیت جدی لیگ ارسال محمدرضا حسینی که با ارسال از سمت چپ زمین و اشتباه عسگری در دفع توپ به او رسیده بود را تبدیل به گل کند ولی توپ به پای او برخورد کرد و از کنار دروازه سیاه جامگان به بیرون رفت.
دقیقه 5: ارسال ملیکان از جناح چپ به شکل خطرناکی از مقابل دروازه ذوب‌آهن عبور کرد.

دقیقه 9: ارسال تند و تیز عطایا از سمت راست زمین و سانتر او با عبور از روی سر تبریزی و مدافعان سیاه جامگان از خط طولی زمین رد شد.
دقیقه 12 عطایا از روی کرنر توپ را زمینی به سمت دروازه سیاه جامگان زد که در تیرک اول توپ برگشت داده شد و در ریباند هم شوت پشت محوطه حدادی‌فر حاصلی در پی نداشت.
دقیقه 14: شوت ملکیان دقت لازم را نداشت و راهی اوت شد.

دقیقه 17: ضربه شاکری در شرایط نامتعادل در اختیار مظاهری قرار گرفت.
دقیقه 28: پاس دقیق و داخل پای حسینی در محوطه 6 قدم به تبریزی رسید که کاپتان ذوبی‌ها بعد از یک چرخش خوب نتوانست شوت‌زنی کند تا ناصری به راحتی توپ را در اختیار بگیرد.

دقیقه 32: شوت شاکری راه به جایی نبرد و راه اوت را در پیش گرفت.
دقیقه 33: ارسال بادامکی و ضربه سر آقایی بعد از تیرک دوم به شکل خطرناکی از کنار دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.
دقیقه 35: نفوذ عالی پهلوان به محوطه جریمه سیاه جامگان و شوت پای چپ او را ناصری با پا تبدیل به کرنر کرد.
دقیقه 36: شوت محکم سیف‌اللهی از پشت محوطه جریمه را مظاهری با واکنش خوب برگشت داد که در ریباند توپ به بادامکی رسید و ضربه سر او در موقعیت آفساید را دروازه‌بان ذوب‌آهن دفع کرد.

دقیقه 49: تبریزی باز هم در زدن گل ناکام بود و ضربه او تبدیل به گل نشد.

دقیقه 57: شوت پای چپ سیف‌اللهی از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه ذوب‌آهن به اوت رفت.
دقیقه 60: ناصری ضربه آکروباتیک رجب‌زاده در شرایط نامتعادل را به راحتی جمع کرد.
دقیقه 61: کرنر ملکیان مقابل دروازه ذوب‌آهن فرود آمد و فرصت جدی خلق کرد ولی توسط مدافعان ذوب دفع شد.

دقیقه 88: سانتر کوتاه رجب‌زاده از روی کرنر را ناصری با شیرجه بلند مهار و تا میانه زمین دور کرد.
دقیقه 89: پناهی با نفوذ از سمت چپ محوطه جریمه قصد ایجاد موقعیت داشت که نقش بر زمین شد تا موقعیت مشکوک به پنالتی شکل بگیرد.


در حاشیه


* در حالی که تا دیروز محل این مسابقه مشخص نبود در نهایت سازمان لیگ اجازه برگزاری افتتاحیه لیگ را در استادیوم ثامن الائمه داد.
* محمدباقر صادقی، معراج اسماعیلی، گئورگ ولسیانی، مهدی رجب‌زاده، محمدرضا رستمی، اسماعیل شریفات، علی حمام، فرشید محمدی و محمدرضا عباسی نیمکت‌نشینان ذوب‌آهن هستند.

* به دلیل همرنگ بودن پیراهن میثاقیان با لباس بازیکان سیاه جامگان، او از کاور نارنجی رنگ شماره 10 استفاده و بر تن کرده است.
* حدادی‌فر تا پیش از دقیقه 15 دو بار روی زمین افتاد تا مشخص شود مصدومیت او همچنان رفع نشده است.
* استقبال خوبی از این بازی نشده ولی تماشاگران از دقایق ابتدایی مشغول تشویق سیاه جامگان هستند.

* به دلیل ناهماهنگی‌ها برای انجام بازی در ورزشگاه ثامن، هیچ تبلیغات محیطی در کنار زمین دیده نمی‌شود.

* برخوردهای پر شمار در نیمه دوم چندین بار روند بازی را متوقف کرد.
* پرچم بلند مشکی و قرمز رنگی روی سکوهای ورزشگاه ثامن پهن شده است.
* تماشاگران سیاه جامگان بارها حسن اکرمی را با شعار «داور اصفهانی» خطاب کردند.

602

کد خبر: 820742

وب گردی

وب گردی