دکتر ولایتی: دانشگاه ابتداباید پژوهش‌محور باشد/افراد پژوهشگر و محقق حاصل تحقیقات خود را تدریس کنند

دکتر ولایتی با تاکید بر این موضوع که دانشگاه ابتدا باید پژوهش محور سپس به دنبال آموزش محور بودن باشد گفت: شکل ایده آل تدریس به این صورت است که افراد پژوهشگر و محقق حاصل تحقیقات خود را تدریس کنند. 

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی اکبر ولایتی، رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه مجله دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه ابتدا باید پژوهش محور سپس به دنبال آموزش محور بودن باشد گفت: باید به نقطه ای برسیم که نتیجه موضوعی که در پژوهش به دست آمده، تدریس شود. این شکل ایده آل است. به طور مثال استادی که در حوزه میکروب شناسی فعالیت هایی دارد و دستاورد های خود را در مجلات معتبر دنیا چاپ کرده، این دستاوردها را تدریس کند. بسیار خوب است که افراد پژوهشگر و محقق حاصل تحقیقات خود را تدریس کنند.

در ادامه این برنامه دکتر نوریان دبیرکل هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد باید دانشگاه در مسیر نو آوری و خلاقیات و کارآفرینی حرکت کند.

در ادامه این برنامه دکتر علیرضا ایرانبخش، مدیرکل دفتر توسعه شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ساها مخفف سامانه آزمایشگاه های همکار آزاد است؛ این سامانه سعی کرده در 11 هزار آزمایشگاه مدیریت متمرکز به وجود آورد.

او ادامه داد: یکی از از هدف هایی که با به وجود آمدن ساها دنبال می شود موضوع تحقق عدالت پژوهشی است. ما عدالت پژوهشی را به این معنا می دانیم که هرفردی از هر واحد دانشگاهی می تواند از کل این زنجیره ایجاد شده نهایت استفاده را ببرد.

دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون سابق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد گفت: شاها یک طرح بزرگ ملی است که در این سامانه الکترونیکی تمام امکانات و تجهیزات و اطلاعات بیش از 7600 آزمایشگاه و حدود 3400 هزار کارگاهی که در واحدها و مراکز دانشگاهی پزاکنده هستند جمع آوری شده و این امکان را در اختیار محققان، اعضای هیات علمی و دانشجویان قرار داده شده است.

او در ادامه گفت: یکی از اهداف این سامانه ایجاد درآمدزایی برای دانشگاه است که خوشبختانه در سال های 94 و 95 میزان قابل توجهی از این محل برای دانشگاه درآمد کسب شد.

200

کد خبر: 820786

وب گردی

وب گردی