طرح جامع تحریم‌های ایران در سنای آمریکا تصویب شد

طرح جامع تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی که چند روز پیش در قالب یک طرح واحد در مجلس نمایندگان آمریکا رأی آورده بود، در سنای این کشور هم بررسی و تصویب شد.

به گزارش ایسکانیوز ، طرح جامع تحریم‌های ایران امروز در سنای آمریکا مطرح شد و رأی مثبت اکثریت قاطع سناتورها را هم گرفت.

این طرح پیش از این در سنا به رأی گذاشته شده بود ولی با توجه به افزوده شدن تحریم روسیه و کره شمالی به آن، حالا یک طرح جدید ایجاد شده و سنا باید مجدداً به آن رأی می‌داد.

امشب همه 100 سناتور در محل صحن سنای آمریکا حاضر بودند و به جز سناتور «برنی سندرز» و سناتور «رند پاول» که رأی منفی دادند، مابقی 98 سناتور به طرح تحریم‌های جامع ایران «بله» گفتند.

سناتور «بن کاردین» پیش از شروع رأی‌گیری گفت که بخش ایرانی این تحریم‌ها، غیرهسته‌ای است و بخاطر حمایت از تروریسم و عملکرد حقوق‌بشری بر این کشور اعمال می‌شود و بهمین خاطر هیچ تناقضی با برجام ندارد.

گام بعدی برای تبدیل شدن این طرح به یک قانون لازم‌الاجرا، اخذ امضای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا است که البته «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید دیشب اعلام کرده بود که ترامپ مخالفتی با تحریم این 3 کشور ندارد.

با این حال، با توجه به وجود تحریم‌های روسیه در داخل متن این طرح، پیش از این منابع مطلع از بی‌میلی ترامپ به امضای آن خبر داده بودند..

اگر ترامپ از امضاى طرح خوددارى کند، مصوبه به کنگره بازگشته، دوباره به راى گذاشته شده و در صورت کسب راى مثبت دو سوم نمایندگان هریک از مجلس ها، لازم الاجرا مى شود.

کد خبر: 820802

وب گردی

وب گردی